Az autószalonokra is vonatkozik a délután 15 órás kötelező zárás, de enélküli is üresek - mondta a lapnak Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) ügyvezető elnöke.
A javítók azonban működnek és működniük is kell, hiszen a lakosság élelmiszerrel, gyógyszerrel való ellátásához menniük kell az áruszállító járműveknek, emellett a közfeladatot ellátó szervezetek - mentők, tűzoltóság, rendőrség - kocsijainak is. Ráadásul most felértékelődik az autók szerepe, hiszen tömegközlekedni kockázatos.
A szervizek nyitvatartását nem korlátozták, a szerelőket nem is fenyegeti közvetlen veszély. Ugyanakkor a vállalkozások, amelyek foglalkoztatják a szakembereket, üzleti szempontból veszélybe kerülhetnek. Emiatt javasolta az MGE és az Autós Nagykoalíció, hogy a gépjármű-kereskedelmi és -javítói tevékenységet, valamint a belföldi és nemzetközi (belföldre vagy belföldről irányuló) áruszállítási tevékenységet, továbbá az autókölcsönzőket is sorolják a súlyos gondokkal küszködő szektorok közé, és ezekre is alkalmazzák az ide vonatkozó könnyítéseket.
Koronavírus
Legolvasottabb
Most érkezett: katonai drónok támadtak Zelenszkij gépére, áttörték a légtérzárat
Újabb török harci járművek érkezhetnek Magyarországra
Elrendelték a cunamiriadót, óriási földrengés rázta meg Japánt
Cicások figyelem: brutális szigor jön, teljesen megváltozik az állattartás
Ez volt eddig a magyarok kedvence az idén: 55 százalékos pluszban, aki ebbe fektetett
Érkezett egy egészségügyi ígéret karácsonyra
Orbán államtitkára megfejtette, miért férgesek a csokimikulások
Idegesítő problémát orvosolna a kormány: új szabályok jönnek az EESZT időpontfoglalásban
Így alakulnak keddtől az üzemanyagárak