Széles Gábor, aki tagja volt a hétvégén Iránba látogató magyar delegációnak, és ott ezer busz szállításáról kötött szerződést, elmondta, hogy az Ikarus évente háromezer autóbusz gyártását tervezi, ebből kétezret a külpiacokra szán. Megkezdték a tárgyalásokat az orosz partnerekkel, amelyről még nem árult el részleteket, de úgy vélte, egyre biztosabb, hogy a Kamaz lesz a cég partnere.
Kína legnagyobb autóbuszgyártójával, a Yinlonggal a nyáron alapítottak vegyesvállalatot.
Az iráni a harmadik pillére a stratégiának - mondta. Az ottani elvárások és a műszaki követelmények mások, ez a fejlesztési kapacitásokat illetően komoly kihívást jelent az Ikarusnak, de a beruházásoknak köszönhetően eleget tudnak tenni a megrendelői elvárásoknak.
Iránba városi és regionális, szóló és csuklós buszt szállítanak, a járművekbe Euro 4-es és Euro 5-ös környezetvédelmi norma szerint készült motorokat építenek, ugyanis az ottani finomítói adottságok miatt nem áll rendelkezésre olyan tisztaságú üzemanyag, amely az Euro 6-os motornál szükséges.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Látványos fotók: így áll most az M1-es autópálya újjáépítése
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Újraírták a magyar rákstatisztikát, de még mindig szörnyen rosszak az adatok
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Az idősek nem kérnek a nyugdíjadóból, de az árrésstopnak örülnek