Mindössze a robogók 15-20 százaléka után fizetnek rendszeresen kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb), pedig évi háromezer forint körüli összegért elérhető a konstrukció a FBAMSZ adatai szerint.
Sok esetben nem tudják a tulajdonosok, hogy kötelezően biztosítást kell kötni, míg mások tudatosan spórolják meg az évi párezres költséget. Ezzel viszont büntetést kockáztatnak, hiszen a rendőrség közúti ellenőrzés keretében ellenőrizheti a kgfb meglétét. Sőt, a biztosítással nem rendelkezőknek saját zsebből kell megtéríteniük az általuk okozott kárt, ami átlagosan 350 ezer forint, személyi sérülés esetén pedig milliós nagyságrendű is lehet.
Kapcsolódó
A károsultak számára biztosíték, hogy a MABISZ Kártalanítási Számlája fizeti ki számukra a kárt, melyet majd később hajt be annak az okozóján. (Ezt a díjemelést nem úszhatják meg az autósok.)
Javítható lenne a biztosítási arány, ha a robogókat kötelezően rendszámmal látnák el, hiszen akkor a kgfb megléte nem csak közúti ellenőrzés keretében lenne ellenőrizhető, továbbá a járművek is beazonosíthatók lennének ha elhagyják a baleset helyszínét - véli a FBAMSZ.
Legolvasottabb
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Lezárult a vizsgálat: ezért tankoltak vizet a benzinkúton, fizetnek a károsultaknak
Nézőpont: Hiába a Szőlő utcai botrány, ez sem segít Magyar Péteréken
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Orbán Viktor nem akar kártérítési rendszert, hiába a rémisztő botrány a Covid-vakcinák mellékhatási körül
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni