Nyolc mellékvonal jövője vált kérdésessé, és a szaktárca a vasút helyett a Volán autóbuszaival oldaná meg a közlekedést – adta hírül az IHO (Indóház Online) szakportál.

Mindezt egy, a szerkesztőséghez eljuttatott, a MÁV-Startnál íródott levél alapján közlik, mondván, hogy április 20-tól június 15-ig utasszámlálást, igényfelmérést tartanak nyolc vasúti mellékvonalon, és

a vasúton egyre súlyosbodó mellékvonali dízel motorvonat hiány, a fennálló aktuális helyzet miatt intézkedési tervet kért az Építési és Közlekedési Minisztérium.

Az is áll az ominózus levélben, hogy

Miniszter Úr világosan kifejezte számunkra, hogy ő örülne, ha a Volán autóbuszaival ki lehetne váltani pár vonalon a vasúti közlekedést.

 

Az alábbi vonalakról van szó:

  • 4. sz. vasútvonal (Nyergesújfalu–Komárom)
  • 14. sz. vasútvonal (Pápa–Csorna)
  • 23. sz. vasútvonal (Zalaegerszeg–Rédics) – itt a GYSEV a szolgáltató, és jobbára 5047 sorozatú motorkocsik (Berényik) viszik az utasokat
  • 35. sz. vasútvonal (Siófok–Kaposvár)
  • 66. sz. vasútvonal (Villány–Mohács)
  • 94. sz. vasútvonal (Sajóecseg–Tornanádaska)
  • 106. sz. vasútvonal (Sáránd–Nagykereki) – itt meg tavaly nyáron volt pályafelújítás
  • 127. sz. vasútvonal (Gyoma–Szeghalom)

Az újság azt állítja, hogy a szándék egyértelmű: a vasúti személyszállítás leállítása, továbbá az időzítés se lehet véletlen, mert a tavaly augusztusban bezárt tíz mellékvonal ügye nem váltott ki országos ellenállást, azért a június 9-i önkormányzati választásba nyilván nem akarnak belezavarni, így a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium a választás utánra időzíti a bezárásokat. 

Csakhogy kétségek merültek fel

Az IHO megkérdezte a MÁV-Volán-csoportot is, ahonnan a következő válasz érkezett:  

Nem nyolc, hanem egyetlen újabb mellékvonal esetében sincs döntés módváltásról vagy bezárásról, ilyen döntés előkészítése nem zajlik a vasúttársaságnál. A levél tartalmát tehát nem tudjuk megerősíteni, annak keletkezési körülményeit, okait vizsgáljuk, az idézett levél szövege így semmiképp sem tekinthető hivatalos MÁV-Volán álláspontnak.

 

Vakvágányra futott szaklapot emleget a minisztérium

A kétségek ellenére a vonalbezárásokról szóló hírt azóta több hírportál is átvette, amit már a Lázár János által vezetett szaktárca sem hagyott szó nélkül. Az Economxnak is megküldött, Vakvágányra futott a szaklap címet viselő sajtóközlemény így szól:

Egy magát közlekedési, logisztikai szaklapként meghatározó hírportál ma állítólagos belső információkra hivatkozva vasúti mellékvonalak bezárásáról jelentetett meg cikket, amit több sajtóorgánum is átvett. Nem tudjuk, hogy az elfogott ál vagy valódi levél a vasúti mellékvonalak utasszámlálásáról milyen miniszterre hivatkozik, egyet azonban tudunk: biztosan nem Lázár Jánosra.

Kifejtik, hogy az építési és közlekedési miniszter egyetlen újabb mellékvonal esetében sem döntött módváltásról vagy bezárásról, ilyen feladat előkészítésére nem utasította a vasúttársaságot, így a cikkben említett nyolc mellékvonallal kapcsolatban sem kezdődhetett ilyen munka, illetve célzott utasszámlálás. 

A LEVÉL VALAKI ÍRÓI MUNKÁSSÁGÁNAK RÉSZÉT KÉPEZHETI: FIKCIÓ

– fogalmaz az Építési és Közlekedési Minisztérium.