A holland United Pan-Europe Communications NV (UPC) az első negyedévben közel megháromszorozta árbevételét, miközben nettó vesztesége a hétszeresére emelkedett. Az eredmények közzétételét követően a társaság részvényeinek árfolyama közel nyolc százalékkal esett. A Magyarországon is számos érdekeltséggel rendelkező, az előfizetők számát tekintve Európa legnagyobb kábeltévé-társaságának számító UPC az első negyedévben az egy évvel korábbi 67,5 millióról 200,3 millió euróra növelte árbevételét. A nettó veszteség elérte a 467,4 millió eurót, az egy évvel ezelőtt még 6,3 millió euró adózás előtti nyereség (ebitda) 57,4 millió euró veszteségbe fordult, mindenekelőtt az internetes terjeszkedés, a telefonszolgáltatásokkal, a hálózatok intenzív fejlesztésével, valamint az ügyfelek toborzásával kapcsolatos költségek miatt. Az 51 százalékban az amerikai UnitedGlobalCom Inc., 7 százalékban a Microsoft Corp. tulajdonában levő UPC adatai szerint előfizetőinek száma a tavalyi utolsó negyedévhez képest 1 millióval, 6,3 millióra gyarapodott, az internetes szolgáltatásokat igénybe vevőké 60 ezerrel, 181 ezerre, a telefonszolgáltatásoknál pedig 232 ezerről 294 ezerre nőtt. Részletek a mai Napi Gazdaságban