A Magyar Nemzeti Bank (MNB) fogyasztói jelzés alapján nyilatkozattételre hívta fel az MBH Bank Nyrt-t (MBH Bank) egyéni éves díjkimutatási tájékoztatási kötelezettségének teljesítésével kapcsolatban. A jogszabály alapján ugyanis a hitelintézetek minden évben január 31-ig postán vagy elektronikus úton (a bankkal szerződéskötéskor egyeztetett kapcsolattartási forma szerint) kötelesek ingyenesen egyéni éves díjkimutatást küldeni hazai banki folyószámlával rendelkező lakossági ügyfeleiknek.

Az MBH Bank jelentős létszámú lakossági ügyfélköre döntő részének határidőben megküldte azok díjkimutatását. Közel 70 ezer lakossági fizetési számla esetében ugyanakkor – bár a 2025. január 31-i jogszabályi határidő lejártáig ezek esetében is elkészült – a díjkimutatást a bank nem küldte meg az érintett ügyfelek részére.

A hiba azokat a fogyasztókat érintette csak, akiknek elektronikus értesítési csatornát állítottak be kapcsolattartásra, de nem rendelkeznek netbankkal.

Vizsgálata nyomán az MNB így megállapította, hogy a közel 70 ezer eset kapcsán az MBH Bank nem tett eleget a díjkimutatás-küldési kötelezettségének, ezzel megsértve a vonatkozó jogszabályt. A felügyelet a kötelezettség elmulasztása miatt összesen 15 millió forint bírságot szabott ki a bankra és kötelezte, hogy haladéktalanul intézkedjen az elmulasztott kötelezettsége teljesítésére. Megjegyzendő, hogy ugyanezen jogszabálysértést illetően az MNB az MBH Bank egyik jogelőd intézményénél már több alkalommal állapított meg mulasztást.