Az autóutakról és autópályákról inkább lakott területekre, illetve fokozottan balesetveszélyes, jellemzően kétsávos utakra vezénylik az állományt. Ez, a portál szerint ésszerű döntésnek tűnik, hiszen lényegesen veszélyesebb egy lakott területen belüli 20 százalékos sebesség-túllépés, mint egy olyan osztott pályás szakaszon, ahol sem szembejövő forgalom, sem gyalogos forgalom nincs - elvileg.
A fentiek azoknak jelentenek rossz hírt, akik szeretnek odalépni a gázpedálra lakott területen belül is, a legtöbb autóvezető számára viszont ez azt jelenti, hogy idővel kevesebbszer találkoznak majd száguldó autóval a városok, falvak utcáin, ami a gyalogosoknak, kerékpárosoknak is jó hír lehet.
A tavalyi első hat hónapban a 365 darab fix és 160 mobil készülékből álló hazai traffipax-hálózat személyautók esetében 192 682 darab gyorshajtást rögzített, teherautók és buszok esetében pedig 3734 darabot. Fél év alatt 6,582 milliárd forint bírságot szabtak ki.
Legolvasottabb
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Orosz egyenruhások lépték át illegálisan a NATO határát, az észtek tombolnak, „lelőnék őket”
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Beizzították a traktorokat a felbőszült gazdák Brüsszelben: útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén az eredeti terv helyett