A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) pályázaton keresi azt a céget, amely a hatóság megbízásából mérheti a rádióadók hallgatottságát. A kiírási feltételnek, miszerint a jelentkezőknek az elmúlt három évben összesen 180 millió forint bevételt kellett elérniük ilyen munkából, csak két cég felelt meg. Mindkettő közel áll a kormányhoz - derül ki a Magyar Nemzet cikkéből.
Az egyik, a TNS-Mediameter Andy Vajna filmügyi kormánybiztos rádiójától kap rendszeres megrendeléseket a hallgatottság felmérésére, a másik, az Inspira és titkos partnere a Radio Sales House-nak (RSH) végez ilyen munkákat. Az utóbbi cég Tombor András és Krskó Tibor érdekeltsége, Tombor Habony Árpád miniszterelnöki tanácsadó barátja, Krskó Rogán Antal miniszter szomszédja, Csetényi Csaba üzlettársa. Az Inspiráról és a RSH-ról itt olvashat bővebben.
Az NMHH 200-250 millió forintot szán a felmérésekre, amit üzleti körökben jó pénznek tartanak. A két kormányközeli jelentkező tehát azért küzd, hogy a megbízás elnyerésével megszerezze ezt az összeget. Vezetőik szerint nem fogják manipulálni a méréseiket, pedig nagy a kísértés. Évente 8-9 milliárd forint hirdetési bevétel sorsa múlik, azon, hogy egy-egy rádiónak mekkora hallgatottságot mérnek - minél többet, annál többet kérhet a reklámidőért - derül ki az írásból.
Legolvasottabb
Kiakadtak a műszerek: olyan sűrű szmog borítja be a fővárost, hogy szigorú forgalomkorlátozásokhoz nyúltak
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Kiakadt a szakszervezet: ezüstvasárnap is tömeg van a boltokban, a láncok mégis támadnak
Trump nem várt helyről kapott hadüzenetet, de a magyar kormány is aggódhat
Nem érdemes rizikózni: eleshet a nyugdíjától, aki erre nem figyel
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
Izrael elégtételt vett: levadászták az 1200 áldozatot követelő támadás kitervelőjét
50 milliós lakás havi 70 ezerből? Mutatjuk a trükköt, amiről alig tud valaki!