A tervezett terminál a hajók mellett közúti járművekkel és vasúton is megközelíthető lesz, és várhatóan 2019 végére mód nyílik majd a cseppfolyós földgáz (lng) átfejtésére a három szállítási mód mindegyike között. A kivitelezési tender majdani nyertesének egy vízi és egy szárazföldi lng-tárolót, valamint egy átfejtő egységet kell megvalósítania. Az úszó platform hajók lng-töltését biztosítja majd, a szárazföldi tartályokhoz kapcsolódó kutakon pedig tehergépjárművek vételezhetnek cseppfolyós, illetve sűrített földgázt (cng).
A cikk szerint a projektnek egyelőre nem része egy olyan visszagázosító, amely által vezetéken lehetne továbbítani a földgázt. Az viszont megoldható lesz, hogy az lng-t tehergépjárművekkel tovább szállítsák az ország más dunai kikötőibe, illetve töltőállomásokra.
A 2,2 milliárd forintos költségvetéssel megépülő csepeli terminál 85 százalékos uniós és 15 százalékos hazai támogatásból valósul meg - írta a Világgazdaság.
Képünk forrása: Reuter/Gary Cameron
DeGiro
A hihetetlenül alacsony tarifák és az elégedett ügyfelek véleményei révén a DEGIRO a leggyorsabban növekvő bróker Európában. Regisztráljon, és fektessen be a DEGIRO biztonsági struktúráján keresztül.
Legolvasottabb
Magyar Péter ledobta a bombát: gyermekbántalmazások tömegét elhallgató kormányzati jelentést lobogtat
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Tizenkét évig nem nyúltak hozzá: most újra fontos Orbánéknak a pénzügyi rezsicsökkentés?
Riasztották a járványügyet: visszatért a rettegett kórság a középkorból a magyarlakta városba
Kocsmai stílus a parlamentben, repült a vizespalack is
Őrületes botrány a Covid-vakcinák körül: iszonyú, végzetes mellékhatásra bukkantak
Orbán Viktor: Vége van
Bezárta a kört Brüsszel, Orbán Viktor kívül maradt
Gigászi megállapodás született: áradni fog a földgáz Magyarországra