Az  1300 milliárd forintot meghaladó éves árbevétellel magabiztosan őrzi piacvezető pozícióját a Lidl a magyar kiskereskedelemben. 

A diszkontlánc a legfrissebb beszámoló szerint a 2024. március 1. és 2025. február 28. közötti üzleti évben brutálisan erős, 1323,8 milliárd forintos árbevételt produkált, ami közel 14,4 százalékos növekedést jelent az előző évi 1157,4 milliárdhoz képest.

A cég magyarországi adózott eredménye  – tehát a profit – enyhén, 26,8 milliárd forintról 26,4 milliárd forintra csökkent, azonban a hazai élelmiszerláncok közül így is Lidl Magyarország Bt. könyvelhette el  a legnagyobb nyereséget.

Annak ellenére, hogy a diszkontáruház-lánc által befizetett adók összege közel 20 százalékkal: 60,7 milliárd forintról 72,1 milliárdra emelkedett.

A vállalat eközben komoly összegeket fordított a munkavállalóira: a bérköltség 13,5 milliárd forinttal, azaz közel 25 százalékkal,  67,8 milliárd forintra növekedett.  Ez együtt járt a létszám bővülésével is, az alkalmazottak száma egy év alatt 894 fővel: 7292-ről 8186 főre emelkedett – írja a Pénzcentrum.

Így zártak a versenytársak 

A versenytársak közül (akiknek az üzleti évük nincs eltolódásban a naptári év számításától, azoknak egy ideje már ismerjük az előző évi eredményüket):

  • a Spar belföldi árbevétele 2023-ról 2024-re 881,5 milliárdról 923 milliárd forintra nőtt, ami több mint 41 milliárd forintos növekményt jelent.  A vállalat azonban továbbra is komoly mínuszban zárt: egy év alatt mínusz 18,3 milliárd forintról mínusz 24,8 milliárd forintra romlott az adózott eredménye.
  • Az Aldi is árbevétel-növekedést könyvelhetett el: 490 milliárd forintról 518 milliárdra nőtt a belföldi forgalom, viszont a cég adózott eredménye meredeken: 2023-as 9,5 milliárdos veszteségről 2024-re 27,4 milliárd forintnyi deficitre visszaesett.
  • Az Auchan árbevétele lényegében stagnált, 445 milliárd forintról 444 milliárdra mérséklődött, viszont a francia hátterű lánc fordulatot ért el az eredmény szempontjából: a 2023-as 179 millió forintos veszteség után 2024-ben 1,2 milliárd forintos nyereséget tudott kimutatni.
  • Mindeközben a Penny stabil növekedést mutatott mind árbevétel, mind nyereség szempontjából. A diszkontlánc árbevétele 487,8 milliárdról 518,2 milliárd forintra nőtt, miközben az adózott eredmény is emelkedett: 4,35 milliárd forintról 4,75 milliárdra.

Megállíthatatlan a kisboltok tömeges pusztulása

2024-ben több mint 5200-zal csökkent a hazai kiskereskedelmi üzletek száma, a nagyobb boltok alapterülete folyamatosan nőtt. A kisebb, kevésbé hatékony üzletek kiszorulnak a piacról, az online kereskedelem térnyerése pedig tovább erősíti ezt a folyamatot. Bővebben >>>