Lázár János megerősítette, hogy megépül az M8-as autópálya, ami nem az eddig megszokott centrális rendszerben kötődik majd az úthálózathoz, vagyis nem fut be Budapestre, hanem utakkal való kapcsolódással meglévő autópályákat köt össze nagyvárosok érintésével.

Ennek alapján az új sztráda az M1-estől futna az M44-ig, érintve az M7, M6 és M5 autópályákat, továbbá a 8-as utat is. Az M8-as a főváros tehermentesítését szolgálja, és lényegében az M0-as nyomvonalával párhuzamosan fut majd – írja a vezess.hu.

A miniszter arról tájékoztatott, hogy már rendelkezésre állnak a környezetvédelmi engedélyek, és rendezték a nyomvonalvitákat. A beruházás megvalósítása a koncessziós társaság feladata lesz, amelyhez átadták az engedélyeket.

A nyomvonlatervek alapján az M8-as Kecskeméttől Sárbogárdig kígyózna, onnan pedig M200 néven folytatná az útját Komáromig, ahol elérné az M1-est. Ezzel a lap szerint megoldódna az osztrák irányú kapcsolat. Az M8-as az M6, M5 és M7-es autópályák esetében is rendelkezni fog csomóponttal, mire 2031-re elkészül.

Fizetőkapuk nélkül: ilyen lesz a horvát autópályázás jövője – megszólalt a minisztérium

Ha minden jól megy, 2026 harmadik negyedévében eltűnnek a fizetőkapuk a horvát autópályákról, helyüket pedig egy teljesen elektronikus, megállás nélküli útdíjfizetési rendszer veszi át. Az Economx kérdéseire válaszolva a horvát Turisztikai és Sportminisztérium részletesen ismertette, hogy milyen technológia váltja fel a kapukat, várható-e drágulás a rendszer bevezetésével, és mekkora éves bevételt hoz az államnak az autópálya-használat.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.