Besnyő Márton, a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) Gépjármű- és Digitális Szekciójának elnöke az FBAMSZ közleményében felhívja a figyelmet, hogy a díjfizetés elmulasztása két súlyos következményekkel is jár: egyfelől kötelező a biztosítóknak törölnie a késedelmes ügyfelek szerződéseit, így automatikusan biztosítási védelem nélkül maradnak a mulasztó ügyfelek.

Másfelől a szerződés újrakötésekor nem csupán a türelmi időszakra vonatkozó biztosítási díjat kell megfizetni, hanem a megszűnés és az újrakötés közti időszakra vonatkozó, kiemelkedően magas fedezetlenségi díjat is.

Ez utóbbi idén a személyautóknál, teljesítménytől függően naponta 850-1850 forint között alakul, míg teherautóknál a napi 6640 forintot is elérheti.

A szakértő megemlíti, hogy a díjat késedelmesen fizető ügyfelek nem hivatkozhatnak arra, hogy nem kaptak értesítést a díjfizetésről, a szabályozás értelmében a fizetési határidő számontartása a gépjármű forgalmi engedély szerinti üzembentartójának a felelőssége.

Azonban még a magasabb díjaknál is súlyosabb következmény, ha a fedezetlenség időszakában okoz az autós kárt, mert így a biztosító térítésére nem számíthat.

A FBAMSZ szekcióvezetője hangsúlyozta, mivel a szigorú határidő a biztosítási díjrészletnek a biztosító számlájára való beérkezésére vonatkozik, célszerű mielőbb rendezni a befizetést, az utolsó napokban pedig mindenképpen jól kell megválasztani a befizetés módját is.

100 éves autó volt a legöregebb, amelyre kötelezőt kötöttek tavaly

Meglepő rekordokat produkált 2024-ben is a biztosítási piac a Netrisk saját adatain alapuló összeállítás szerint. Volt, aki háromnaponta kötött utasbiztosítást, de született kötelező biztosítás egy 100 éves, 1924-es gyártmányú autóra is.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.