A Costa Coffee és az Opinio felmérése szerint a megkérdezettek majdnem fele legfeljebb húszezer forintot költ a karácsonyi vacsorára, 16 százalékuk 20 ezer és 30 ezer forint között szán erre a célra. A Costa Coffee tájékoztatása szerint a magyarok:

  • 6 százaléka 30 ezer és 50 ezer forint között;
  • 4 százaléka több, mint 50 ezer forintot tervez áldozni az ünnepi fogásokra;
  • negyede pedig nem költ erre, mivel vagy vendégségbe megy, vagy nem ő fizeti a karácsonyi vacsorát.

A kutatás alapján az ajándékok terén egyre nagyobb tudatosság jellemző a magyarokra, a megkérdezettek:

  • 35 százaléka ugyan vesz ajándékot, de előre megbeszélt összeghatár alatt teszi azt;
  • minden negyedik válaszadó kifejezetten hasznos, a mindennapi életben szükséges dolgokat vásárol;
  • míg a válaszadók ötöde egyáltalán nem vesz idén ajándékot vásárolni;
  • 8 százaléka költ prémium ajándékokra, például magas minőségű kávéra;
  • ugyanennyien számoltak be arról is, hogy sokat költenek ajándékra;
  • mindössze a válaszadók 5 százaléka gondolkodik saját készítésű ajándékokban.

A karácsonyi ajándékbeszerzést a megkérdezettek 39 százaléka december elején kezdi el.

Megkérdezték azt is, hogy mi az a három dolog, amit örömmel elhagynának a karácsonyból. Az élen a bevásárlás és tömeg, illetve az extra kiadások, továbbá a tökéletességre törekvés, valamint az ezzel járó feszültség állt.

És itt van egy másik felmérés, amely szerint a lakosság jelentős része már ősztől kuporgat a karácsonyra. A 18 év feletti, bankszámlával rendelkező magyar lakosság 38 százaléka előre félretesz, de, hogy ki hogyan vészeli át ezt az időszakot, arról itt olvashat bővebben >>>