Az MBH Bank augusztus 4-től elindította a Digitális Állampolgár mobilalkalmazáson alapuló azonosítást a netbank csatornáin – tájékoztatott a pénzintézet. 

A Digitális Állampolgárság Program (DÁP) azonosítási szolgáltatása az IdomSoft által fejlesztett mobilalkalmazáson keresztül teszi lehetővé az ügyfelek digitális, személyes megjelenés nélküli hitelesítését.

Az MBH most több elektronikus lakossági ügyfélcsatornáján is elérhetővé tette a DÁP alapú bejelentkezést.

Mi a teendő? Az új funkció első használata során az ügyfeleknek össze kell kötniük a DÁP-profiljukat az MBH Bank internetbanki rendszereivel a Digitális Állampolgár mobilalkalmazásban történő QR-kódos azonosítás és a hagyományos – felhasználónév és jelszó alapú – hitelesítés egyszerre történő használatával.

Miért lehet előnyös? Ezután a rendszer eltárolja az adatokat, így a későbbi belépések során már elegendő kizárólag a DÁP-azonosítás használata. A hagyományos bejelentkezési lehetőségek továbbra is elérhetők maradnak, az ügyfelek tehát szabadon választhatnak a belépési módok között.

Reagált az MBH: nem a banki rendszereket támadják a csalók, az ügyfelek adják ki adataikat

Már több mint 600 MBH Bank ügyfelet ért súlyos pénzügyi veszteség. A pénzintézet reagált, és közölték, a csalók nem a banki rendszereket támadják, hanem visszaélnek a nagy ügyfélbázissal rendelkező szolgáltatók nevével az online térben, amely jelenség a teljes pénzügyi szektort érinti. Bővebben >>>