A Napi Gazdaság pénteki számának cikke

A jómódú vásárlók az átlagnál gyakrabban vásárolnak az internetes butikokban, többféle eszközt használnak a virtuális shoppingoláshoz és 45 százalékukat a videós hirdetésekkel lehet megfogni, amelyek megmutatják, hogyan kell használni vagy viselni az érintett árucikkeket. Ez derült ki az Ipsos felméréséből, amelyet a piackutató cég a Google megbízásából készített. A vizsgálatban a vevők leggazdagabb 5−8 százalékának az elmúlt két évben követett vásárlási szokásait vették szemügyre. Ez a csoport ez idő alatt átlag 2500 dollárt hagyott az internetes boltokban, kétszer olyan gyakran használta okos mobilját és négyszer olyan gyakran táblagépét a keresgéléshez, mint az átlagos vásárló. Majdnem mindegyikük naponta használja az internetet − ahová átlag három készülékkel kapcsolódik −, kilencven százalékuk szétnéz a virtuális bevásárlóutcákon, mielőtt meghozza döntését.

Leginkább a nagy feltörekvő országok, Oroszország, Kína, Brazília gazdagjai keresnek vásárolnivalót a világhálón és ők is nyúlnak a pénztárcájukba a leggyakrabban. Többségük, 56 százalékuk nő − átlagéletkoruk 37 év −, akik az elmúlt két évben átlagosan 22,7 luxusárucikket vásároltak és 2600 dollárt költöttek. Az érett piacok, az USA, Németország, Anglia, Franciaország és Olaszország jómódú vásárlói minden bizonnyal jóval tapasztaltabbak, ezért csak kétharmaduk keresgél a vásárlás előtt. Itt a vevők fele-fele arányban nők és férfiak, átlagéletkoruk 46 év, 12,9 luxusterméket vettek két év alatt, 2288 dollárt hagyva a virtuális boltokban. Japánban csak a vevők fele hagyatkozik a világhálón beszerezhető információkra, a vásárlók 64 százaléka férfi, akik idősebbek a többi régióban tapasztaltnál: átlag 49 évesek.