Először fordult elő, hogy jegyzőkönyvben rögzített vallomás támasztotta alá, hogy az üzletkötőnek felettesei utasítására azt a tájékoztatást kellett adnia az ügyfeleknek, hogy 3 hónapon belül bizonyosan hozzájut az igényelt összeghez. A tanú vallomása szerint: "Azt kellett mondanom, hogy a pénzt a következő hónap 15-ig megkapják." Utóbb bebizonyosodott, hogy ez a tájékoztatás nem felelt meg a valóságnak.

A felügyelőség két vállalkozás ellen fogyasztói kérelem alapján folytatott le eljárást. A Creditswiss Pénzügyi Szolgáltató Kft-vel szembeni eljárás során a kérelmező előadta, hogy a Kft. képviseletében eljáró üzletkötő a szerződéskötést megelőzően a helyszínen azt a tájékoztatást adta, hogy amennyiben a kérelmező százezer forint előtörlesztést vállal, az igényelt két millió forintot 2010. decemberében biztosan megkapja. Az ígért összeget december hónapban a kérelmező nem kapta meg, januárra ígérték az összeg kifizetését. Az eljárás során a vállalkozás előadta, hogy a cég nem kötött még olyan szerződést, melyben garantálhatták volna a vásárlói joghoz jutást az első hónapban, hiszen a fogyasztói csoportban ez nem garantálható, ilyen tájékoztatással hirdetés nem jelent meg. Figyelemmel arra, hogy a kérelmező és a vállalkozás nyilatkozata alapján ellentétes információk álltak rendelkezésre a szerződéskötés során az üzletkötő által szóban előadott tájékoztatásról, a felügyelőség az üzletkötőt személyesen hallgatta meg.

A másik ügyben a Euromobilien Hungary Kft-vel szemben szintén eljárást indított a felügyelőség. A hatósághoz forduló fogyasztó 2010. február 15-én az Euromobilien Hungary Kft-vel szerződést kötött, 15 éves futamidőre, 1,2 millió forint felvételére. A szerződés megkötésekor kifizetett 66667 forintot, majd havonta fizetett 10.417,- Ft törlesztő részletet. A vállalkozás részéről azt ígérték, hogy az igényelt összeget egy hónap után, de legkésőbb a 3 hónapon belül megkapja, ez azonban nem történt meg. Azzal utasították el, hogy a szerződés 15 évre szól.