Az alacsony beléptetésű szóló autóbuszok szállítására az előző pályázattal azonos műszaki tartalommal ír majd ki egyfordulós közbeszerzést a Volánbusz. Az új kiírásból kikerül a 15 turistabusz szállítására szóló opció, így az 60 járműre, húsz kéttengelyes és negyven háromtengelyes, alacsony beléptetésű buszra, továbbá 20-20 jármű opciós szállítására szól majd. Az új eljáráson a legkorábban ősszel hirdethetnek nyertest. A Volánbusz tájékoztatása szerint a beszerzésre szánt keretösszeg nem változik. Az előző, hatvan busz vásárlására szóló közbeszerzés eredményeként 9,9 millió eurós szerződést kötöttek volna a nyertes kínai céggel. A finanszírozás annyiban viszont változhat, hogy a Volánbusz jelenleg vizsgálja a Magyar Fejlesztési Bank közösségi közlekedésfejlesztést célzó hitelprogramjában való részvétel lehetőségét - közölte a társaság. Közben március elején az Alfa Busz 2002 Járműgyártó Kft. csődeljárást kezdeményezett maga ellen, amelynek célja a társaság újbóli talpra állítása. Az eljárás elindítását - amellyel 90 napos fizetési haladék jár - Mogyoróssy Tibor, az Alfa Busz tulajdonos-ügyvezetője lapunknak azzal magyarázta, hogy a kínai céggel vívott verseny a cég minden erejét felemésztette, miközben a magyarországi buszpiac soha nem látott pangásával is szembesülniük kellett. A társaság tulajdonosa ugyanakkor optimista, szerinte van esély csődegyezségre a beszállítókkal, amelyekkel már régóta együtt dolgozik a társaság. Az Alfa Busz-cégcsoport (egy értékesítő, gyártó és vevőszolgálati kft.) 250-260 millió forinttal tartozik beszállítóinak, és hasonló összegű adótartozása is van. Ezzel szemben a raktárkészletek értéke 150 millió forintot tesz ki, a társaság berendezései és gépparkja pedig 180 millió forintos értéket képvisel - közölte Mogyoróssy. A megrendelésekkel kapcsolatban már kevésbé optimista a cégvezető, a járműveit korábban Magyarországon és főként a kelet-európai piacokon, illetve Svájcban értékesítő kft. megrendelései ugyanis jelentősen visszaestek. Tavaly ősz óta nem hirdettek jelentős tendert, jelenleg csak a Hajdú-Volántól és a Volánbusztól várható új pályázat, amelyen az Alfa Busz ismét el kíván indulni - emelte ki Mogyoróssy, aki szerint a csődeljárás kiváló alkalom egy átfogó reorganizáció végrehajtására. A társaság több költségcsökkentési intézkedés mellett kiköltözik a jelenlegi, Ikarustól bérelt üzemből, de a gyártást továbbra is Székesfehérváron tartja. Emellett a gyártás logisztikai hátterét is jelentősen átszervezik.