Több olvasónktól is úgy értesültünk, hogy gond van a CIB Bank bankkártyáival, azaz nem tudnak velük sem fizetni, sem pénzt felvenni a bank ügyfelei.

Egyes ügyfelek a bank Facebook-oldalán is hasonlókról számoltak be:

  • volt, aki csekket nem tudott befizetni,
  • másnak a készpénzfelvétel nem sikerült, ellenben a számláját megterhelték a felvenni kívánt összeggel.

Technikai okból jelenleg fennakadások tapasztalhatók – áll a CIB honlapján látható tájékoztatóban.

Mint írják, 

a bank által kibocsátott betéti és hitelkártyákkal végzett tranzakciók (bármilyen vásárlás és készpénzfelvétel, eCommerce), valamint a CIB Bank által üzemeltetett ATM-ek, POS és SOFTPOS terminálok szolgáltatásai esetében.

bank azt is hozzáteszi, hogy a telefonos ügyfélszolgálatuk korlátozott funkcionalitással érhető el, de a probléma elhárítása folyamatban van.

 

FRISSÍTÉS: A sikertelen tranzakciókat is elkönyvelte a magyar bank, de estére megoldódott a probléma

Óriási leállás volt a CIB Banknál: a bankkártyáikkal nem fértek hozzá pénzükhöz az ügyfelek. Estére sikerült megoldani a problémát, és a sikertelen tranzakciókat – amelyeket este mégis levontak a számlákról – is törlik. Bővebben itt olvashat erről.

Terveztek mára egy leállást, de későbbre

A banknál egyébként volt mára egy tervezett leállást – amikor több szolgáltatása válik elérhetetlenné –, de azt a CIB este 10 órától tervezte, nem napközben. Mint arról a Dívány is beszámolt, 

a pénzintézet honlapján olvasható tájékoztatás szerint ma este 10 órától péntek hajnali 5-ig nem lesz elérhető a CIB Bank több szolgáltatása.

A tervezett leállás érinti a CIB Bank Online-t, a CIB Bank Mobilalkalmazást, az eBrokert, a Business Terminalt és a CIB Business Online-t.

Reagált a CIB a leállásra

Szinai Ádám, a CIB Bank kommunikációs vezetője az Economx megkeresésére azt mondta, hogy a délutáni leállásnak és az estére tervezett leállásnak nincs köze egymáshoz. Jelenleg is dolgoznak a hiba elhárításán, egy-két funkció már helyreállt. Szerkesztőségünk egy Revolut számlára például már tudott sikeres tranzakciót indítani.

A CIB külön hangsúlyozta, hogy 

az ügyfelek hozzáférnek a bankszámlájukon található pénzükhöz,

bár az is igaz, hogy ez jelenleg – amíg tart a hiba elhárítása – bankkártyával nem megoldható.

„A pénzéhez mindenki hozzáfér, a bankszámlák elérhetőek, a bankkártyákat érinti a technikai a probléma” – közölte megkeresésünkre Szinai Ádám.

Arra a kérdésre, hogy a bank applikációjával mi a helyzet – ott is tapasztaltak olvasóink fennakadásokat –, a kommunikációs vezető azt mondta, hogy megugrott a rendszer terheltsége, ezért vannak az alkalmazás használatával fennakadások.

A CIB Bank Magyarország hetedik legnagyobb bankja a mérlegfőösszege alapján.

Erősödő forintra számít a remek 2023-as évet zárt CIB Bank

Erős évet zárt a CIB csoport 63,9 milliárd forintos nyereséggel, ami 77 százalékos növekedést jelent 2022-höz viszonyítva. A bevételek 35 százalékkal növekedtek, míg a költségek bővülése az infláció alatt maradt. A részletekről ITT írtunk bővebben.