Legyen olcsó, személyre szabható és megbízható – ezek a legfontosabb elvárásai a hazai mikro-, kis- és középvállalkozásoknak az elektronikus fizetési megoldásokkal szemben, derül ki az OTP Bank felméréséből.
A vállalkozások 94 százaléka fontosnak tartja, hogy az elektronikus fizetési megoldások alacsony kiadást jelentsenek, 95 százalék számára pedig a működés is fontos. Ezen kívül általános elvárás a bármikor elérhető háttértámogatás a szolgáltató részéről (80 százalék), valamint a szolgáltatás személyre szabhatósága (70 százalék).
Nem tudják, mennyibe kerül
Annak ellenére, hogy kardinális kérdés az árazás, a mikro-, kis- és középvállalkozások harmada, és a csak készpénzes fizetést biztosító vállalkozások fele nem tudja megbecsülni, hogy mennyibe kerül egy kártyás fizetést biztosító POS-terminál üzemeltetése havonta. Az elektronikus fizetési megoldásoktól való tartózkodásuk tehát gyakran nem konkrét információkon, hanem benyomásokon alapul.
A válaszadók közül a legtöbben (23 százalék) ezer és ötezer forint közé teszik az elektronikus fizetés havi költségét, a készpénzelfogadás pedig a válaszadók harmada szerint (34 százalék) nem kerül többe havi ezer forintnál. A többség (31 százalék) magasabbra becsülte a terminál működtetésének árát a készpénzelfogadás költségeinél, ötödük azonos tartományba tette, 11 százalékuk pedig a készpénz kezelését tartja drágábbnak.
A készpénz sem olcsóbb, sőt
„A vásárlók igényeinek kiszolgálása mellett a kereskedőknek kényelmet, gyorsaságot és biztonságot jelent a kártyás vagy online fizetési megoldás biztosítása” – mondta Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment terület vezetője, aki szerint érdemes részleteiben vizsgálni a költségeket.
A gyakori vélekedéssel szemben a készpénzhasználat sem ingyenes. Elég, ha a tárolás, a szállítás, valamint az esetleges befizetés költségeire gondolunk.
„Ugyanennyire fontos számba venni az időt és energiát, amit ezekre kell fordítani, nem beszélve a biztonsági kockázatokról. A terminálüzemeltetés költsége pedig nagyban függ a kereskedő forgalmától és attól, hogy melyik pénzintézettel kötött szerződést, ezért mindenképp érdemes a legmegfelelőbb megoldás kiválasztásához tájékozódni az elérhető lehetőségekről” – tette hozzá.
A technológia fejlődésével egyre több és kényelmesebb elektronikus fizetési megoldás közül választhatnak a vállalkozók. A fizikai POS-terminál mellett ma már létezik olyan alkalmazás, amellyel a kereskedő POS-terminálként használhatja mobiltelefonját.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Eltűnik egy fontos jelzés a szupermarketekből, nem árt résen lenni
Megígérte, és be is tartotta, kegyetlen bosszút állt Donald Trump
15 éves lányt szúrtak le az egyik fővárosi szórakozóhely előtt
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Ketyeg az óra karácsony előtt – mutatjuk, mikor és hol lehet még ügyet intézni
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Betelt a pohár Pintér Sándornál: elvehetik az oltástagadó szülők gyerekeit?!