A működési eredmény 46,2 százalékkal nőtt az Ersténél, de ebből 75 százalék volt a fair value hatás, 25 százalék a díj-, és kamateredmény növekedéséből adódott. A működési költség 8,1 százalékkal csökkent, ez azonban a Sberbankhoz kapcsolódó OBA-visszatérítésnek köszönhető. A működési eredmény 94 milliárd forint volt, az adózás előtti eredmény 52 milliárd, az adózás utáni eredmény 46,7 milliárd forint lett. Az extraprofit adó összesen 20,7 százalékot tett ki.

Visszaeső hitelezés

Az új finanszírozás 39 százalékkal csökkent az első félévben az előző év első félévéhez képest. A lakáshitelezés erősen visszaesett, ami természetes folyamat a  kamatemelkedés időszakában, pláne, hogy a hosszabb időre fixált magas kamatok miatt különösen kevéssé vonzó a hitelfelvétel, mivel erősek a kamatcsökkenési várakozások, így sokan halaszthatják el a hitelfelvételt. A csökkenés okai között szerepel az ingatlanépítések visszaesése már a pandémia időszakától kezdve.

A személyi kölcsönök piaca ugyanakkor jól megy, annak ellenére, hogy a magasabb kamatok miatt kisebbek a lehetőségek. A fő ok vélhetően a jövedelmek reálértékének visszaesése, ugyanakkor korábban az ingatlanhitelezésben el nem ismert lakáscélú kiadások is jelentősek voltak.

Állomány, digitalizáció

Az Erste 4960 milliárdos lakossági állományt kezel, ezen belül a betétek csökkentek, a befektetések aránya 68 százalék volt. Nagyon erős az Erste a befektetési jegyek piacán: 2000 milliárdos állományuk van. Nagy súlyt helyeznek a rendszeres megtakarítás programra: bátorítják a kisösszegű havi megtakarításokat, és ezt egyre többen veszik igénybe.

Az Erste lakossági ügyfeleinek 70 százaléka digitálisan aktív, kétharmaduk már csak applikációt használ, és a hibrid használók közül is egyre nagyobb arányban használják az appot a webes felület helyett.

Fintech verseny

Az Erste felveszi a versenyt a fintech bankokkal: júniustól azonnali áras devizaváltás érhető el 5 devizában, a bank szerint az árfolyam általában kedvezőbb is, mint a fintech cégek esetében. A cél, hogy azok az ügyfelek, akiket a váltás részben átvonzott a fintech cégekhez, visszatérjenek. A folyószámlához a devizaszámla is megnyitható az applikációban, így ebben sincs eltérés a fintech cégekhez képest, ráadásul mindegyik számlához ugyanaz a kártya használható.

Ehhez azonban új keretszerződés szükséges, akinek még nincs ilyen, egyelőre fiókban tud ilyet kötni. A gyakorlatban 2017 utáni ügyfeleknek már keretszerződésük van, nekik nincs teendőjük.

Ügyintézők elérhetősége, portfólió egészségprogram

Ugyancsak nagy könnyebbség az ügyfeleknek, hogy az applikációból elérhető egy telefonszámon a call center, ahol hamarabb érnek el egy ügyintézőt, ha olyan ügyük van, amihez ezt szükségesnek tartja: például PIN-kód probléma, vagy internetes csalás esetén. Emellett bevezettek egy portfólió egészség programot: az értékpapírszámlák tulajdonosainak egyszerű kérdéseket tesznek fel befektetéseikkel, a kedvezmények igénybevételével kapcsolatban, és innen rögtön tovább is léphet az ügyfél a tranzakciós felületre, hogy optimalizálhassa befektetéseit.