A vállalat a honlapján közzétett közleményében azt írja, nem képes tovább teljesíteni pénzügyi kötelezettségeit sem ügyfelei, sem pedig üzleti partnerei felé. Az utazási iroda sajnálatát fejezte ki a kialakult helyzet miatt, és hangsúlyozta: jelentős erőfeszítéseket tett a csőd elkerülése érdekében.

Az Új Szó azt írja, a csőd következtében több tucat szlovák állampolgár rekedt külföldön, a többségük Egyiptomban. A pórul járt utasok közül sokan a közösségi oldalakon számolnak be a helyzetükről, aggodalmukat és tanácstalanságukat kifejezve.

A lap azt írja, a biztosításai ügyintézéssel kapcsolatban az utazási iroda a Generali biztosítót jelölte meg felelős félként, amelynek a társaság érvényes csődbiztosítással rendelkezik 2025. november 30-ig.

A HappyTravel.sk az érintetteket arra kérte, hogy forduljanak a biztosító ügyfélszolgálatához, egyúttal pedig elérhetőségeket is közzétett a további ügyintézéshez. Azt ígérték, teljes mértékben együttműködnek a biztosítóval, hogy a külföldön tartózkodó ügyfeleiket hazaszállítsák.

Ugyanakkor a Markíza televízió információi szerint a társaság még a csődbejelentés napján is értékesített utazási csomagokat.

A kialakult helyzet miatt Roman Berkes, a HappyTravel.sk ügyvezetője lemondott a Szlovák Utazási Irodák és Utazási Ügynökségek Szövetsége (SACK) elnöki tisztségéről. A szervezetet ideiglenesen a CK Satur képviselője, Ludmila Masaryková vette át.

Égnek a dühtől a Dubajban felejtett magyarok, rácáfolnak a Wizz Air ígéretére

Az utasok kálváriája még nem ért véget, legalábbis nincs még teljes bizonyosság a dubaji járattörlés kártalanításának ügyében.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.