A kormányzat új törvényt tervez Angliában, amely megtiltaná, hogy 16 év alattiak energiaitalokat, például Red Bullt, Monstert és Prime-ot vásároljanak üzletekben, éttermekben, kávézókban, automatákban, vagy akár online – számol be a BBC.
Becslések szerint az Egyesült Királyságban a gyermekek akár egyharmada is fogyaszt ilyen típusú italokat heti szinten, annak ellenére, hogy a legtöbb szupermarket már bevezette az önkéntes tilalmat.
Beszédes, hogy néhány népszerű ital több koffeint tartalmaz, mint két csésze kávé.
A túlzott fogyasztás fejfájáshoz és alvási problémákhoz vezethet.
Wes Streeting egészségügyi és szociális miniszter a BBC Radio 4 Today című műsorában azt nyilatkozta, hogy a kormányt a szülők, a tanárok és a gyerekek „felszólították” a cselekvésre.
„Látható a hatása az egészségre, a koncentrációra és a tanulásra, ezért cselekszünk”
– nyilatkozta a BBC Breakfastnek.
A túl sok bevitt koffein szapora szívverést, rendellenes szívritmust és görcsrohamokat okozhat. Ritkán pedig előfordultak halálesetek, melyek a túlzott koffeinfogyasztáshoz köthetők.
Az italok cukros változatai károsíthatják a fogakat és hozzájárulhatnak az elhízáshoz az Egyesült Királyság Dietetikusainak Szövetsége szerint. Ők egy 12 hétig tartó konzultáció keretében bizonyítékokat gyűjtenek az egészségügyi és oktatási szakértőktől, valamint a nyilvánosságtól, a kiskereskedőktől és a gyártóktól, akik már betiltották az italokat.
Bár a tilalomra még nem tűztek ki hivatalos dátumot, Streeting azt mondta, hogy az „sokkal hamarabb” fog életbe lépni, mint ennek a parlamenti ciklusnak a vége – ez az a határidő, amelyre a Munkáspárt korábban ígérete tett.
A 18 éves Carrera a Bite Back nevű ifjúsági aktivista csoport tagja. A Today magazinnak elmondta, hogy a gyártók „okosan” működnek együtt az influenszerekkel, szórakoztató csomagolásokat használnak, és csábító ízeket alkotnak a fiataloknak.
Nem csoda, hogy az energiaitalok a játszótér társadalmi fizetőeszközévé váltak
– fogalmazta meg.
A műsorban reagálva Streeting azt mondta, hogy a kormánynak „haladnia kell a korral”, és foglalkoznia kell a közösségi médiában megjelenő hirdetésekkel.