Az elmúlt 3 évben az ingatlanjukat értékesítők hasonló arányban töltötték fel a hirdetéseiket az ingatlanhirdetési portálokra és az ingatlanirodák weboldalára (44-43 százalék). Minden 10. megkérdezett próbálkozott még például nyomtatott szórólappal/hirdetéssel, minden 6. tematikus közösségimédia-csoportokkal (bár ezeket a felületeket kevésbé tekintik megbízhatónak és komolyan vehetőnek), minden 5. pedig általános apróhirdetési oldalon is megjelent.
„A megvalósult tranzakciók alapján a két legnagyobb hirdetési irányt vizsgálva kijelenthető, hogy több valós vevő érkezett ingatlanirodákon, mint ingatlanhirdetési portálokon keresztül. A megoszlás ráadásul összhangban van az elmúlt 3 évben ingatlant vásárlókkal is, mivel 55 százalékuk ingatlanirodák weboldalán vagy kirakatában, személyesen találta meg a neki való otthont, szemben az ingatlanhirdetési portálok 52 százalékos arányával” – mondta Máté Ferenc, a Duna House vezérigazgató-helyettese.
Ha ezt a jelenséget élethelyzeti csoportok szerint is megvizsgáljuk, akkor az első lakást vásárlóknál és a befektetőknél csupán 1-2 százalékos eltérés látható az ingatlanhirdetési portálok javára. Leginkább a nagyobb ingatlanba költözők és a családalapítók esetén jellemző, hogy ingatlaniroda weboldalán vagy kirakatában találták meg az elmúlt 3 évben vásárolt otthonaikat. Ráadásul ez az arány a nagyobb lakásba költözőknél a legmagasabb, hiszen itt 50 százalékos az ingatlanhirdetési portálok 28 százalékával szemben.