A országos, nyilvános és lebonyolítását tekintve titkos kiírásra 14 pályázat érkezett, az ebből elbírált 13 pályamű közül a MŰ-HELY Zrt. vezetésével alakult alkalmi konzorcium - melynek további tagjai a 3H építésziroda, a Közlekedés Kft. és az Új Irány tájépítész, köztértervező csoport voltak - vitte el a pálmát. A 4-es metró építéséhez kapcsolódó, az Etele tér rendezését megcélzó győztes terv egységes koncepció mentén szervezett intermodális központot hozna létre a jelenleg kusza tömegközlekedési csomópontból és a szomszédos területekből. A terület adottságaihoz mérten fizikailag a legrövidebbre csökkentenék a távolságot a különböző közlekedési eszközökre történő átszállás során, az épülő metró forgalmához kapcsolva az elővárosi vasút, a távolsági buszok, a villamosok és a helyi buszok forgalmát - vázolta az elképzelést a konzorciumot képviselő Nagy Béla, a MŰ-HELY Zrt. vezérigazgatója. A Kelenföldi pályaudvaron többségében jelenleg is átmenő nemzetközi és hazai vasútforgalomra, és az M1-M7-es autópályák felvezetőjére alapozva alakítanák ki a közlekedési eszközök közötti átjárást biztosító intermodális központot. A vállalkozás vonzóbbá tenné az autósok számára a tömegközlekedést azzal, hogy egy 3000 férőhelyes parkolóházhoz közvetlenül hozzákapcsolja a belvárosba irányuló metró, busz, és villamosforgalmat - kényelmessé és ésszerűvé téve ezzel a zöldebb út választását. A MŰ-HELY Zrt. igazi városközpontot tervezett a 4-es metró köré, melynek gerincét egy 80-100 ezer négyzetméteres irodaház adná a hozzá kapcsolódó sport- és szabadidő centrummal. Az összesen 300-500 ezer négyzetméteren megvalósuló épületkomplexum célja, hogy az agglomerációból érkező forgalmat megfogja, ezzel részben tehermentesítve a belvárost. A 2010-ig megépülő metró rendkívül sürgetővé teszi a fejlesztések megkezdését - vélekedett Nagy Béla, hozzáfűzve: az összesen több mint 100 milliárd forintos beruházás megvalósítására vonatkozóan addig nem születhet megállapodás, amíg a hatóságok a terület szabályozási tervét jóvá nem hagyják. A MŰ-HELY vezetője elmondta, a területrendezésnek a környékre nézve messzeható hatásai is lehetnek; a lakásállomány felértékelődésével az elvárt szolgáltatások színvonalának is emelkednie kell. Ennek is teret adhat a pályázatban is szereplő a multifunkciós kereskedelmi- és szolgáltató központ és rendezvényház, amely a közösség igényeit megcélzó funkciókkal bírna. A zsűri értékelése szerint a MŰ-HELY vezette konzorcium győztes pályázata reális elemeket tartalmazó kompakt teret képezne a Kelenföldi pályaudvarból és az azt körülölelő térből.