A ZF Friedrichshafen AG (ZF) 7600 állást szüntet meg elektromos hajtáslánc-részlegénél. A szakszervezeti vezetők jóváhagyták a leépítéseket.
Ezek egy korábban bejelentett terv részét képezik, amelynek értelmében ebben az évtizedben akár 14 ezer munkavállalót bocsáthatnak el. Várhatóan több mint 500 millió euróval csökkentik így a költségeket 2027-ig. A további megtakarítási intézkedések közé tartozik a béremelések elhalasztása és a munkaidő csökkentése Németországban, közölte szerdán a ZF.
A Bloomberg írása szerint az intézkedések rávilágítanak a német autóiparra nehezedő nyomásra, amelyet a gyenge európai kereslet, a vámok költségei és a kínai gyártók részéről fokozódó verseny sújt.
A Robert Bosch GmbH a múlt héten bejelentette, hogy mintegy 13 ezer további munkahelyet szüntet meg, ami globális munkaerő-állományának körülbelül 3 százaléka, a Continental AG és a Schaeffler AG hasonló megtakarítási intézkedéseit követően. Az autógyártók, köztük a Volkswagen AG, visszafogják a termelést.
A magántulajdonban lévő ZF, amely 94 százalékban a Friedrichshafen városa által működtetett Zeppelin vagyonkezelői alap tulajdonában van, egy ideje nehézségekkel küzd.
A vállalat a múlt hónapban menesztette vezérigazgatóját, Holger Kleint, néhány nappal azután, hogy az a müncheni autószalonon találkozott Friedrich Merz német kancellárral.
Utódjának, Mathias Miedreichnek , az átszervezés alatt álló Electrified Drive Technologies részleg korábbi vezetőjének újra kell gondolnia a sebességváltó rendszereiről ismert beszállító stratégiáját.
A ZF amúgy a világ hatodik legnagyobb autóipari beszállítója.
Az Automobil Produktion portál rangsora szerint:
- Robert Bosch (Németország)
- Denso (Japán)
- Magna (Kanada)
- CATL (Kína)
- Hyundai Mobis (Dél-Korea)
- ZF (Németország)
- Continental (Németország)
- Aisin (Japán)
- Forvia (Franciaország)
- Cummins (USA)