A Xiaomi Corporation negyedéves bevétele először lépte át a 100 milliárd jüant 2024 negyedik negyedévében, miközben mind az éves, mind a negyedéves teljesítményének mértéke meghaladta a piaci várakozásokat. A Xiaomi Corporation teljes éves árbevétele 35 százalékkal nőtt az előző évhez képest, elérve a 365,9 milliárd jüant, míg a korrigált nettó nyeresége 41,3 százalékkal emelkedett, és 27,2 milliárd jüant tett ki.
2024 negyedik negyedévében a Xiaomi teljes árbevétele elérte a 109 milliárd jüant, ami 48,8 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, míg a korrigált nettó nyereség 69,4 százakékkal 8,3 milliárd jüanra nőtt messze felülmúlva a piaci várakozásokat.
Biztos növekedés
Tavaly a Xiaomi minden üzletága magas növekedési pályára lépett, amelyet a „Human x Car x Home” intelligens ökoszisztéma erőteljes szinergiája ösztönzött. Ennek eredményeként a cégcsoport kiemelkedő növekedést tapasztalt az okostelefonok, az elektromos járművek és az intelligens nagyméretű háztartási készülékek terén. Az okostelefonokból származó bevétel 21,8 százalékkal 191,8 milliárd jüanra nőtt, míg az intelligens elektromos járművekből (EV) és egyéb új kezdeményezésekből származó bevétel elérte a 32,8 milliárd jüant, több teljesítménycélt is túlszárnyalva.
Az IoT és okosotthon termékek bevétele éves szinten 30 százalékkal, 104,1 milliárd jüanra emelkedett, miközben rekord volument szállított le a légkondicionálókból, hűtőszekrényekből és mosógépekből.
Áttérés prémiumra
A tavalyi negyedik negyedévében a Xiaomi okostelefon-szállításainak piaci részesedése Kínában elérte a 15,8 százalékot, ami 3 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ezzel a vállalat a negyedik egymást követő negyedévben mutatott növekedést a piaci részesedésében.
Az időszakban a Xiaomi jelentős áttörést ért el prémium transzformációs stratégiájában: a cégcsoport piaci részesedése a prémium szegmensben rekordmagas szintet ért el. A harmadik féltől származó adatok szerint a Xiaomi piaci részesedése a háromezer jüanos szegmensben 23,3 százalékra emelkedett; a 4-5 ezer jüanos szegmensben 24,3 százalékra nőtt, ezáltal első helyre kerülve; az 5-6 ezer jüanos szegmensben pedig 9,7 százalékra nőtt, ami éves szinten 1,3 százalékpontos növekedést jelent. A „Human x Car x Home” intelligens ökoszisztéma gőzerővel működik, a Xiaomi elektromos járműveiaz összes termékkategóriában segítik a prémiumizáció térnyerését.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Kiverte a biztosítékot a FIFA döntése: őrjöngenek a szurkolók és a vendéglátósok
Már nem készpénzt kérnek karácsonyra a fiatalok: megdöbbentő dolgot írnak helyette a kívánságlistára
Sokak rémálma válhat valóra: minden jel arra mutat, hogy a legrosszabbra kell készülnünk
Cicások figyelem: brutális szigor jön, teljesen megváltozik az állattartás
Most érkezett: katonai drónok támadtak Zelenszkij gépére, áttörték a légtérzárat
Titokzatos karácsonyi csomagok érkeznek a nyugdíjasokhoz: már el is kezdődött a kézbesítés
Az évtized üzlete volt, ha ilyen autót vett - sok magyar örülhet, hogy bevállalta az egykor lenézett márkát
Kiderült, miért ilyen drágák az élelmiszerek: a számok egy sokkoló valóságra mutatnak rá
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak