Szeptember végével pont kerül az adott év első három negyedévére az autóiparban is. Október elején már látják a cégek, hogy hány autót tudtak eladni kilenc hónap alatt, amit össze tudnak vetni a korábbi adatokkal. Ezekből a számokból már viszonylag jól látszik, hogy mennyire teljesített jól egy gyártó – vagy egy termék – abban az évben.

A Totalcar cikkében az Egyesült Államokban kapható, 100 ezer dollár (33,2 millió forint) alatti sportautókról tudhatunk meg részleteket. Onnan nézve különösen érdekes a piacot a sportautókon keresztül megvizsgálni, hogy az utóbbi időben több olyan tényező is alakította az eladásokat, amik ezt a szegmenst különösen nehezen érinthetik.

A szakportál azt írja, a vámháború, az elektromos átállás, a kibocsátási normák változása, illetve a több szempontból is turbulens gazdasági helyzet nem könnyítette meg az autógyártók dolgák. Mindez látszik a számokon is: a legtöbb modellnél csökkenés látszik a 2024-es adatokhoz képest.

A Chevrolet Corvette, a Dodge Charger, a Ford Mustang, a Subaru BRZ, a Subaru WRX, a Toyota GR Supra, a Toyota GR86, a Volkswagen Golf GTI és a Volkswagen Golf R eladási számai is csökkentek.

Azt azért nem árt elmondani, hogy bőven voltak olyan modellek is, amiknél nőttek az eladások. A BMW Z4-ből, a Mazda MX-5-ből és Nissan Z-ből többet adtak el 2025 első három negyedévében, mint 2024 hasonló időszakában. Utóbbinál elég meredek a növekedés: 2024 első kilenc hónapjában 2175 Z-t adtak el, idén pedig 4822-t, ami 121,7 százalékos plusz.