A Wizz Air új, 14 milliárd eurós stratégiája minden működési területen az utasokat helyezi a középpontba. Most a légitársaság beszámolt az első fél év tapasztalatairól: az adatok szerint látványos előrelépést tudtak elérni ügyfélkiszolgálás terén, az általános elégedettség 10 százalékkal javult.

„Az értékesítésünk többsége közvetlen csatornákon keresztül történik, jelenleg nincsenek külön megállapodásaink online utazási irodákkal (OTA-k), hogy terjesszék a tartalmainkat. Ennek ellenére sokszor megjelennek a termékeink ezeken az oldalakon, mert web scrapinggel – adatgyűjtéssel – dolgoznak” – válaszolta az Economx kérdésére Silvia Mosquera, a Wizz Air ügyvezető alelnöke és kereskedelmi igazgatója, kiemelve, hogy mindig azt javasolják az utasoknak, hogy közvetlenül a saját csatornáinkon keresztül vásároljanak repjegyet.

jih
Kép: Wizz Air / Matthew Power

Nagy beruházások

A vállalat londoni sajtótájékoztatóján ismertették, a javulás hátterében a jelentős beruházások (is) állhatnak, hiszen új mesterséges intelligencia (AI) alappú technológiákat alkalmaznak az operatív irányításban, a pilótafülkében és az ügyfélszolgálatban, hogy gyorsabban és hatékonyabban tudjanak reagálni zavarhelyzetekben.

A földi kiszolgálás is fejlődött: a társaság több segítőt alkalmazott a legforgalmasabb repülőtereken, hogy támogassa az utasokat és gyorsítsa a fordulóidőt, amely 34 százalékkal javult az elmúlt hat hónapban.

„Rendkívül büszkék vagyunk arra, amit a program bevezetése óta elértünk. Annak ellenére, hogy a gazdasági környezet kihívásokkal teli és az árak általánosan emelkednek, mi továbbra is megfizethető utazási lehetőségeket kínálunk – akár egy sportcipő áráért is el lehet jutni álmaink úti céljára” – mondta Michael Delehant, a társaság kereskedelmi és operatív vezérigazgató-helyettese.

M
Michael Delehant, a Wizz Air kereskedelmi és operatív vezérigazgató-helyettese
Kép: Wizz Air / Matthew Power

Akármennyit repülhetünk, ráadásul szinte ingyen

Tízezer utasnak elérhetővé tesznek egy „all you can fly” tagságot 499 eurós áron. A programban részt vevők egy évig 72 órával az indulás időpontja előtt választhatnak a Wizz Air által felkínált, last minute úti célok közül, és szegmensenként 9,99 eurós alapáron foglalhatnak jegyet a kiválasztott járatokra.

Mint mondták, a nagy érdeklődésre tekintettel nyitják meg a program harmadik hullámát. A tagsággal rendelkezők az eddigi tapasztalatok szerint évente átlagosan 9 alkalommal utaztak, ami azt jelenti, hogy átlagosan 4,5 retúrjegyet foglaltak.

A Wizz Air „discount clubról” Silvia Mosquera elmondta, nincs semmilyen korlát, bárki csatlakozhat. „Ha valaki gyakran utazik, ez nagyon is megéri, hiszen minden járatra 10 százalék kedvezményt kap, a poggyászokra pedig 5 százalékot. Ezen felül vannak exkluzív promóciók, elsőbbségi ügyfélszolgálat, és más előnyök is” – húzta alá.

Business class biztos lesz, de érkezhet az internet is

Idén decembertől a légitársaság öt bázisán, köztük a budapestin is elérhető lesz egy „business class” szolgáltatáscsomag. Ez tulajdonképpen a jelenleg is megvásárolható extrákat köti össze, egy plusz dologgal, hogy a csomagot megvásárló utas melletti ülést (azaz a középsőt) szabadon hagyják. Ennek pedig ki ne örülne, a repülőutak egyik legjobb dolga az, ha befejeződött a beszállítás és nem ül mellettünk senki – kivéve, ha ismerkedni szeretnénk.

Az üres hely azonban nem egy állandó szolgáltatás lesz, a foglalástól függően érhető majd el. Ismertették: nem tervezik, hogy a hagyományos légitársaságokhoz hasonlóan külön sorokat tartsanak fenn a business classnak – mondta Silvia Mosquera, a Wizz Air ügyvezető alelnöke és kereskedelmi igazgatója.

Az Economx kérdésére, miszerint az új szolgáltatással új ügyfeleket szeretnének elérni, vagy inkább a meglévőknek kínálnak szintlépési lehetőséget, elmondta: szeretnénk új ügyfeleket is bevonzani, mert sokan eddig azért nem repültek velünk, mert nem kínálunk business class szolgáltatást, mint a hagyományos légitársaságok. Ugyanakkor a meglévőknek is szeretnénk több választási lehetőséget adni – ha valaki hajlandó fizetni a nagyobb kényelemért, mostantól megteheti. Ez tehát új célcsoportot is megnyit, de a jelenlegi utasok számára is bővíti az opciókat.

A légitársaság Egyesült Királyságban üzemelő gépein már tesztelik a wifi-technológiákat, annak érdekében, hogy még több szolgáltatást tudjanak kínálni az ügyfeleknek. Ha jól sikerül a próbaidőszak, más területeken is elindíthatják az internetalapú megoldásokat.

Mi a helyzet az új gépekkel?

A sajtóeseményen újságírói kérdésre megerősítették, jelenleg is tárgyalnak az Airbus-szal a megrendelt repülőgépek egy évtizeddel történő halasztásáról. Ennek részleteit később közlik – amennyiben több információnk lesz, arról természetesen mi is beszámolunk.

A nagy hatótávolságú Airbus A321XLR gépekből a megrendelt 47-ből csak 10-15-öt vesznek majd át, és az összes a Wizz Air UK flottájába kerül és kizárólag annak bázisáról repülnek majd – Magyarországra tehát ezekből egyáltalán nem kerül.

Erre is figyelnek

A cikk elején említett beruházások részeként a Wizz Air folytatta flottája bővítését, még novemberben elérik a 250 repülőgépes mérföldkövet, ráadásul ugyanennyi új útvonalat is indítottak. Eközben a kibocsátáscsökkentési célok elérését is segítik. A flotta átlagéletkora 4,6 év, ezzel az egyik legfiatalabb flottát működtetik Európában, és az egy utaskilométerre vetített kibocsátása is a legalacsonyabbak között van.

A repülőgépek több mint 70 százaléka legújabb generációs Airbus A321neo, amelyek 20 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, alacsonyabb a kibocsátásuk és csendesebbek az előző modelleknél. A légitársaság ezzel jó úton halad célkitűzései felé, és továbbra is tartja magát ahhoz, hogy 2050-re elérje a nettó zéró kibocsátást.

Kilép a Wizz Air a komfortzónájából: jöhet a business osztály és a fedélzeti internet

Még idén kipróbálja néhány járatán az úgynevezett alapszintű üzleti osztályt a Wizz Air. Az új osztály öt útvonalon teszteli a légitársaság, amivel valamivel nagyobb kényelemhez juthatnak az utasok, egyéb extra szolgáltatás azonban a tervek szerint nem jár a drágább jegy mellé.