Ősszel debütál a Pepsi első prebiotikus üdítőitala, a Pepsi Prebiotic Cola – alig négy hónappal azután, hogy a cég 1,95 milliárd dollárért felvásárolta a Poppi nevű egészségital-márkát. A lépéssel a Pepsi a csökkenő üdítőfogyasztásra és a növekvő egészségtudatos trendekre reagál, miközben versenybe száll a rivális Coca-Colával is a funkcionális italok piacán – írja az Index.

A lépés azért fontos, mert

míg az USA-ban a hagyományos szénsavas üdítők fogyasztása az elmúlt két évtizedben folyamatosan csökkent, addig a bélflórára jótékony hatással bíró, úgynevezett prebiotikus italok – mint a Poppi vagy az Olipop – egyre népszerűbbek lettek a tudatos fogyasztók körében.

Az új prebiotikus kóla először ősszel jelenik meg online, boltokban pedig 2025-ben lesz elérhető. Az ital három gramm prebiotikus rostot tartalmaz – eggyel többet, mint a Poppi –, de csak harmadannyi rostot, mint az Olipop. Az új termék öt gramm nád­cukrot tartalmaz, szemben a klasszikus amerikai Pepsi kukoricaszirupos édesítésével.

Az édesítőszereket és a magas fruktóztartalmú kukoricaszirupot az utóbbi időben több kritika is érte, köztük Robert F. Kennedy Jr., az egészségügyi miniszter „Tegyük újra egészségessé Amerikát!” kampánya is célba vette őket. Eközben Donald Trump elnök – aki évek óta a cukormentes Diet Coke rajongója – egy szerdai posztjában azt állította: a Coca-Cola vállalta, hogy visszahozza az „IGAZI nád­cukrot” a termékeibe. A vállalat ezt egyelőre nem erősítette meg.