A Pest Vármegyei Főügyészség a megtévesztett utasok kérelme alapján indított ellenőrzést egy budapesti utazási irodával szemben, mivel
a megérkező utasok a pálmafás, homokos tengerpart helyett kerítéssel és őrtoronnyal elzárt partot és hullámtörő köveket találtak a helyszínen.
A Pest Vármegyei Főügyészség közleményében azt írta, hogy az utazási iroda 2024 januárjára repülős utazásokat kínált egy Srí Lanka-i hotelbe „all inclusive” ellátással.
Az utazási iroda honlapján közzétett képeken a szálloda közvetlenül a tengerparton feküdt, lassan mélyülő, hosszú, homokos partszakasszal, gyönyörű zöld pálmafás környezetben.
Ezzel szemben a Srí Lankára megérkező utasok a helyszínen nem ezt tapasztalták: a tengerpart nem homokos, hanem hullámtörő kövekkel és drótkerítéssel lehatárolt, őrtoronnyal ellátott partszakasz volt. A szállodából a tengerpart nem volt közvetlenül megközelíthető, kerítéssel le volt zárva, és a sziklarész kifejezetten meredek lejárattal tette csak elérhetővé a tengert.
Az utasok még helyben panaszt tettek, de elmondásuk szerint csak egy masszázst, illetve egy halvacsorát ajánlottak fel kompenzációként, végül az utolsó napokra is csak felár ellenében ajánlották fel a szálláshely megváltoztatásának lehetőségét.
Az ügyészség szerint érdemes tudni, hogy az utazási irodák által közzétett ajánlatokban, reklámokban szereplő képeknek különös jelentősége van a fogyasztói döntéshozatal során.

Az ügyészség álláspontja szerint ebben az esetben is az elsődleges vizuális információknak (fényképeknek) ellentmondó valós helyzet miatt az utazási iroda megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot valósított meg, ezért az utasok a jogszabályi rendelkezések alapján kompenzációra lehetnek jogosultak, mivel – bizonyos kivételekkel – az utazási iroda felel akkor is, ha külföldi szolgáltató üzemelteti a szálláshelyet.
Ilyen esetben a törvény feljogosítja az ügyészséget, hogy a fogyasztók polgári jogi igényeinek érvényesítése érdekében képviseleti keresetet indítson a bíróságon, ezt megelőzően lehetőség van úgynevezett perelhárító ügyészi felhívás benyújtására is, mely esetén a vállalkozásnak módja nyílik a jogsértés önkéntes megszüntetésére.
A Pest Vármegyei Főügyészség élt ezzel a lehetőséggel, és felhívta az utazási irodát, hogy a honlapjáról távolítsa el azokat a fényképeket, amelyeken a Srí Lanka-i hotel homokos tengerparttal látható a sziklás tengerpart helyett.
Továbbá felhívta arra is, hogy nyilatkozzon, elismeri-e a szerződésszegést; az ügyészi felhívás eredményeképp az utazási iroda a honlapjáról eltávolította a Srí Lanka-i hotelre vonatkozó megtévesztő utazási ajánlatát (a teljes anyagot fényképekkel együtt), továbbá
elismerte a szerződésszegést, és azt, hogy a fogyasztóknak nyújtandó esetleges díjengedmény, illetve további kártérítési tekintetében fennálló felelőssége kapcsán kimentési ok nem áll fenn
– olvasható a közleményben.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Figyelem, hatalmas változás jön a Messengerben

A valóság gyorsvonatként jött szembe az ukrán elnökkel - így látja Szijjártó Péter

Ingyen adja az MVM az amperbővítést, de súlyos százezrekbe is fájhat a procedúra

Korlátozták a tej szó használatát a boltokban: vásároljon körültekintően!

A nyugdíjas néni egész élete megtakarítását akarta befektetni: története óvatosságra int

Szellemvárost találtak a Balaton partján

Kipécéztek egy hétköznapi tárgyat a légitársaságok: a tiltólistás holmi bárki csomagjában ott lapulhat

Németország beáll a sor elejére, és magával húzza európai partnereit is

Zelenszkij mindent cáfol: azt mondja, már be is vetették az ukrán csodafegyvert
