Az amerikaiak felpörgették online vásárlásaikat az elmúlt év végéhez közeledve, rekordot döntve, 222 milliárd dollárért szereztek be elsősorban elektronikai cikkeket és játékokat. Az Adobe Analytics jelentése szerint a november 1. és december 31. közötti kiadások 4,9 százalékos növekedést mutatnak az előző ünnepi vásárlási szezonhoz képest – írta meg a CNN.

Az Adobe szerint az online vásárlások árengedményei rekordmagasságot értek el ebben az ünnepi szezonban:

 

  1. az elektronikai cikkek listaárainál 31 százalékos kedvezményt értek el, szemben a 2022-es 25 százalékkal,
  2. a játékok árengedményei 28 százalékot értek el, szemben a 2022-es 34 százalékkal,
  3. a ruházati árengedmények pedig 24 százalékot, szemben a 2022-es 19 százalékkal.

 

A fogyasztók a rövid távú finanszírozásra is támaszkodtak.

Vásároljon most, fizessen később, a használat 14 százalékkal nőtt a tavalyi évhez képest, rekord 16,6 milliárd dollárra.

Az Adobe-számok nincsenek az inflációhoz igazítva, így az adatai szerint decemberben éves szinten 5,3 százalékkal estek az online árak. Ez azt jelenti, hogy az ünnepi szezonban a kiadások növekedését a növekvő kereslet, nem pedig az árak ingadozása okozta.