Javában zajlanak az útépítési munkák az M1-M0 csomópontban, ahol a szakemberek nem várt problémákkal is szembesültek.

A bontás során kiderült, hogy a közel 30 éves útalap teherbírása és vízelvezetése nem megfelelő, így teljes pályaszerkezet-cserét kell végrehajtani

- tudatta honlapján az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 

Kiemelték, hogy az egyik legforgalmasabb szakaszról van szó, amely az elmúlt években ugyan többször is új burkolati rétegeket kapott, ám ennek ellenére tönkrement. A fúrásos mintavételek alapján megállapították, hogy a mélyebb, szerkezeti részekkel is gond lehet. A bontási munkák során beigazolódott, hogy az 1994-ben készült szakaszon nagyon rossz az útalap minősége: sem a teherbírása, sem a vízelvezetése nem megfelelő.

Mindezért

  •  másfél méter mélységben, 1000 méter hosszan, három sávban (belső, külső, leállósáv) 15-16 méter szélességben visszabontják és újraépítik a pálya teljes szerkezetét;
  • teljes útpályaszerkezet cserét végeznek 14600 négyzetméteren;
  • új vízelvezető rendszert építenek;
  • helyreállítják a csomópont teherbírását;
  • a jelenlegi 14 cm-es burkolatréteg helyett dupla vastag, 28 cm-es aszfaltréteget terítenek le teljes szélességben, 14000 négyzetméteren;
  • összesen 7 rétegben cserélik, újraépítik az út teljes szerkezetét.

Idén indul az M1-es bővítése, a csomópontnak addigra rendben kell lennie, hogy a nagy forgalmat elbírja - jelezte az MKIF.

Azt is hozzátették, hogy

az előre nem látott és most feltárt problémák, valamint a technológiai idők miatt az átlagosnál hosszabb idejű lesz a korlátozás. Addig a forgalom csak egy sávon haladhat.