Az április ezúttal is szélsőséges időjárással tette próbára a közlekedőket: korai hőség és heves viharok váltakoztak egymással, ami szerepet játszott abban, hogy számos közúti baleset, a vasút esetében pedig több felsővezetéki és biztosítóberendezési zavar is kedvezőtlenül befolyásolta a menetrendszerűség alakulását – írja április havi összefoglalójában a MÁV.
Az adatokból ugyanakkor jól látszik, hogy az Országos Haváriaközpont irányítása mellett hatékonyabbá vált a „szezonális” rendkívüli helyzetek kezelése – teszik hozzá.
A tavaly áprilisi adatokhoz képest ugyanis 0,6 százalékos mértékben javult a menetrendszerűség.
Mint fogalmaznak, a legfontosabb, pozitív változást épp a húsvéti hosszú hétvége közlekedésével kapcsolatban tükrözik vissza az adatok:
- A hónap három, legforgalmasabb közlekedésű napja (nagyszombat, húsvétvasárnap és húsvéthétfő) egyaránt átlag feletti menetrendszerűséget hozott – nem függetlenül a többletkapacitásoktól és a megerősített ügyeleti szolgálattól, amelyekkel a MÁV-csoport az ünnepekre készült.
- Áprilisban tovább csökkent a 30 perc feletti késéssel közlekedő vonatok száma.
Már megkezdődött a felkészülés a nyári nagyüzemre.
- A korszerű, nagyteljesítményű villanymozdonyokból álló flotta ezekben a hetekben-hónapokban folyamatosan bővül, ami az InterCityk és a csatlakozó vonatok menetrendtartásának javulásában is mérhető.
- További javulást hozhat, hogy a tavaszi időjárás beköszöntével a pályafenntartó gépek is elkezdték a lassújelek felszámolását célzó munkát. A főszezonra való felkészülés szempontjából ez kiemelkedően fontos a Balaton déli és északi partjának vasútvonalain.
A Máv összesítése szerint a közlekedési jegyek, bérletek értékesítése kivétel nélkül minden terméket illetően növekedett márciushoz képest, a bejelentett csoportos utasok száma pedig 65 százalékkal ugrott meg, jól mutatva, hogy az előszezoni időszak kezdete is egyre korábbi időpontra csúszik.