Fókuszba kerülnek az idén a lakásbiztosítások, aminek több oka is van: egyrészt a tavalyi inflációhoz kötött díjváltozások, valamint a tavasszal várható kampány, amelynek keretében biztosítót válthatnak az ingatlantulajdonosok – derül ki a K&H összefoglalójából, amely saját reprezentatív kutatása alapján ad körképet a magyar lakásbiztosítási piac egy részéről.

Akinek nincs elég pénze, lakásbiztosítása sem lesz

A pénzintézet tavaly szeptemberi kutatása szerint a 30-59 évesek mindössze 15 százalékának nincs semmilyen lakásbiztosítása, az ő arányuk az egy évvel korábbi kutatásban 14 százalékos volt, így ez minimális eltérést jelent. A legfrissebb eredmények szerint az anyagi helyzet is befolyásolja ezt:

az alacsony jövedelműek 27 százaléka egyáltalán nem rendelkezik lakásbiztosítással,

a közepes és magas jövedelmi kategóriákban ugyanakkor mindössze 11-11 százalékos az arányuk.

A lakásbiztosítással rendelkezők 53 százalékának az ingóságokra és az ingatlanra egyaránt szól a biztosítása, 25 százalékuknak pedig kizárólag az utóbbira. A részeredmények szerint a harmincas és negyvenes korosztály tagjai elsősorban az ingatlanjukat biztosítják, az ingóságaikat kevésbé. Az ötvenes éveikben járók többségének – 62 százalékának – van mindkettőre biztosítása, míg a másik két korcsoportban 47 és 52 százalékuk mondhatja el ezt magáról.

A megkérdezettek fele a meglévő lakásbiztosítását a biztosító üzletkötőjének segítségével kötötte meg, minden negyedik válaszadó pedig az adott banki vagy más közvetítőn keresztül tette ugyanezt. További 14 és 7 százalékuk az online utat választotta előbbiek a kiválasztott biztosító weboldalán, utóbbiak pedig alkuszcég portálján kötöttek lakásbiztosítást

A legjobb ajánlatot választják

A lakásbiztosítás esetében kulcskérdés a díj a K&H felmérése szerint.

A lakásbiztosítással rendelkezők túlnyomó része – 67 százaléka – ugyanis a kedvező díj miatt döntött az adott konstrukció mellett.

A választásnál a kiszemelt biztosítótársaság megbízhatósága került a rangsor második helyére, de jelentős lemaradással: csak 27 százalékuk mondta ezt. Harmadik helyen, 25 százalékos említettséggel áll az a tényező, hogy milyen kiegészítő szolgáltatásokat kínál a társaság a lakásbiztosítási konstrukcióhoz.