Várhatóan ebben az évben elkészül mindkét pályalemez a Kraszna folyó és ártere felett átívelő hídon. A többi műtárgy többségén már az alapozási, illetve a szerkezetépítési munkák is megindultak a Duna Aszfalt Építő Zrt. generálkivitelezésében zajló projekten – írta a Magyar Építők.
Folyamatosan zajlik a pályalemez zsaluzása, illetve vasszerelése az M49-es gyorsforgalmi úton épülő Kraszna-hídon, amelyet az M49-esnek az M3-as autópálya illetve Ököritófülpös közötti szakaszán alakítják ki 28,15 kilométeres szakaszon az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában.
Januárban indulhatott a hídszerkezet tolása a végleges helyére
Az év végére elkészült minden hegesztési varrat a híd tartószerkezetét illetően – jelezte a szakaszon megvalósuló acélszerkezetekért felelős projektvezető. Parragi Szabolcs elmondta, elkészült a B jelű közbenső támasz is, lekövetve az acélszerkezeti szakaszos tolás ütemezését.
A tolási rekord meghaladta a 32 métert.
A tolási munkálatokat a jobb pálya szerkezetén január 16-án, a bal pályán február 13-án sikerült befejezni. A szerkezetet hídpályánként 14-szer tolták meg. „A napi tolási rekordunk meghaladta a 32 métert” – derült ki a beszámolóból. „Egy-egy tolási napon jellemzően 5 fő irányító mérnök, illetve 12-14 fő fizikai munkás dolgozott.”
A hídpálya ideiglenes alátámasztást kap betonozás közben.
A 184,5 méteres vasbeton pályalemezzel épülő Kraszna-híd négy nyílással ível majd át a Kraszna árvízvédelmi töltése és a folyó felett.
A szakember azt is elárulta, hogy a pályalemez egy ütemben kerül beépítésre mintegy 650 köbméter beton mennyiségben.
„Ezt a mintegy 1600 tonnányi betonsúlyt és az acélszerkezet mintegy 480 tonna önsúlyát eloszlatva betonozás közben 22 ponton támasztjuk alá. A pályalemez megfelelő szilárdságát elérve kikerülhetnek a közbenső ideiglenes alátámasztások, és ráterhelhetjük a hidat a végleges alépítményekre.”
Várhatóan ebben az évben elkészül mindkét pályalemez és ideális időjárási körülmények között akár a hídszegélyek is felkerülhetnek a szerkezetre. Közben folytatódhatnak a belső korrózióvédelmi munkálatok, majd pedig a híd hídtartozékokkal való felöltöztetése.
A befejezéshez közeledő hidakon már csak az aszfaltrétegek fektetése van hátra.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Megszólalt a csengő, eljött a nagy mérföldkő az MBH Bank életében
Anyáznak, amihez jó képet kell vágni: a teljes futárszektor súlyos válságban van
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
A forint további erősödésére nem, de a gazdasági növekedés átmeneti felgyorsulására számítanak