A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Peak Advisor Kft.-vel szemben. A GVH gyanúja szerint a budapesti székhelyű vállalkozás az általa működtetett honlapon több szempontból is tisztességtelen, megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot folytat. Többek között azt a látszatot kelti, mintha a kínai Xiaomi márka hivatalos viszonteladója, márkakereskedője lenne – írta közleményében a hivatal.
A Gazdasági Versenyhivatal észlelte, hogy a Peak Advisor Kft. az általa működtetett https://www.xiaomishop.hu/ weboldalán közzétett kereskedelmi kommunikációjában nem járt el szakmai gondossággal március 20. óta:
- informatikai rendszerének hiányosságai, illetve leltározási hibák miatt nem képes a készletadatokat megfelelően nyilvántartani és ellenőrizni,
- a Xiaomishop elnevezés és a https://www.xiaomishop.hu/ domain cím használatával, valamint a Xiaomi logó feltüntetésével valószínűsíthetően megtéveszti a fogyasztókat a vállalkozás tulajdonságaival kapcsolatban,
- március 20. és 2025. január 8. között valószínűsíthetően jogosulatlanul tüntette fel a Xiaomi logójából és a „Hivatalos Partner” szövegből álló megkülönböztető jelölést.
A GVH gyanúja szerint ezekkel a kereskedelmi magatartásokkal a cég vélhetően megtéveszti a fogyasztókat és olyan ügyleti döntések meghozatalára készteti őket, amelyeket egyébként nem hoznának meg.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul.
Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható. A GVH felhívja a figyelmet arra, hogy a versenytörvény szerint az ügyfélnek a tényállás tisztázásához szükséges adatok közlésére való felhívásától az annak teljesítéséig terjedő időtartam az ügyintézési határidőbe nem számít bele.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) adatai szerint a hazai lakosság közel 90 százaléka használja napi szinten az internetet, a magyarok döntő többsége pedig jelentős időt tölt a közösségi felületeken és vásárolt már e-kereskedelmi oldalakon is. A digitális tér terjeszkedése következtében a GVH évek óta kiemelt figyelemmel kíséri az online kereskedelmi gyakorlatokat és nagy hangsúlyt helyez a fogyasztók védelmére az e-kereskedelem területén.
Különleges telefonnal hódít a Xiaomi: ilyet biztosan nem fogunk sokat látni
A telefon egy klasszikus Leica fényképezőgépre hasonlít külsőleg. Erről itt írtunk >>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Az évtized üzlete volt, ha ilyen autót vett - sok magyar örülhet, hogy bevállalta az egykor lenézett márkát
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
Dührohamot kapott a Tesla-vezér: 120 milliós bírság után az EU teljes megszüntetését követeli
Hatalmas delegációt küld Orbán Viktor Moszkvába, Oroszországban is erről beszélnek
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Alig van beosztva néhány orvos decemberben a Szent Imre Kórházban
Dráma a tengeren: csapdába esett az orosz szellemhajó teljes legénysége
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz