A MOL által tíz országban üzemeltetett több, mint 2400 töltőállomás közül immár 1340 helyen működtetnek Fresh Cornereket, ahol tavaly összesen 65 millió csésze kávét és 43 millió hot-dogot értékesítettek.

A legtöbb kávét a horvátországi Vukova Gorica töltőállomáson vásárolták, összesen több mint 341 ezer csészét, ami átlagosan napi közel ezer kávét jelent. Magyarországon a Hatvannál, az M3-as autópályán lévő volt a legforgalmasabb egység, ahol több mint 200-200 ezer kávé, illetve hot-dog fogyott.

A Fresh Corner tíz éve annak a szemléletváltásnak is a bizonyítéka, hogy a MOL-t az üzemanyag-kiskereskedelemből a jövő mobilitási és fogyasztói igényeit kiszolgáló szolgáltatóvá formálja

– mondta Ratatics Péter, a MOL-csoport fogyasztói szolgáltatásokért felelős ügyvezető igazgatója a szerdai sajtóeseményén. Az Economx érdeklődésére hozzátette, hogy amennyiben az elmúlt évek növekedési ütemeit tudják tartani, ez idén nagyságrendileg 6-7 százalékos bővülést jelenthet, amit alapvetően a meglévő eszközhálózat, egységeink jobb kihasználásán alapulhat.

Még nem voltam olyan Mol töltőállomáson, amelyre azt mondhattam volna, hogy tökéletesen működik. Ez is azt mutatja nekünk, hogy mindig van lehetőség fejleszteni, fejlődni

– hangsúlyozta lapunknak Ratatics Péter, egyben hozzátette, hogy nagy növekedési reményeket fűznek ahhoz, hogy a töltőállomási környezetből kilépve tömegközlekedési csomópontoknál, reptereken, irodaházakban és egyetemeken nyissanak önálló gasztronómiai, kiskereskedelmi egységeket, mint amilyen például a Blaha Lujza téren is működik.

Az ügyvezető igazgató a több, mint 5 millió regisztrált ügyféllel rendelkező MOL Move hűségprogram fejlesztéséről is beszámolt, ahol a vásárlóknak a fogyasztási szokásukhoz illeszkedő egyedi, releváns ajánlatokat küldenek ki.

„Minden amibe belevágunk, azt szeretnénk nagyban csinálni. Egy évben több mint 600 tonnányi kávét értékesítünk. Nem akarunk az értékláncban sok mindentől függeni, ezért fenntartjuk a saját rugalmasságunk abban, hogy honnan szerezzük be a zöld kávébabot, hogyan érkeztetjük meg, meddig tároljuk, és a pörkölés után a lehető leggyorsabban, a legfrissebb állapotában eljuttatjuk a tíz ország összes töltőállomására, amiben segít a Mol Fresh Corner saját pörkölőüzeme Polgárdiban”

– fűzte hozzá Ratatics Péter.

  • A Fresh Corner egyébként először 7 évvel ezelőtt lépett be a városi kávézók világába, amikor megnyílt az első önálló Fresh Corner Café Budapesten, majd 2019-től a fesztiválokra is kitelepültek food truckok és tuktukok formájában.
  • A cég életeben újabb mérföldkövet jelentett, amikor 2021-ben a MOL megvásárolta a magyarországi Marché éttermeket működtető vállalatot, a vendéglátó egységeket pedig azóta Fresh Corner Restaurant néven találhatnak meg a vállalatok országszerte.
  • 2022-ben Marco Rossi, a magyar válogatott szövetségi kapitánya csatlakozott a céghez nagykövetként, és a magyar labdarúgó válogatott szövetségi kapitánya szintén megtisztelte jelenlétével a szerdai sajtóeseményt.

Styaszny Endre, a MOL Magyarország kiskereskedelmi vezetője a tájékoztatón beszámol róla, hogy 

  • Magyarországra levetítve a Mol Fresh Corner által tavaly tíz országban értékesített 65 millió csésze kávéból 12 milliót, a 43 millió hot-dogból pedig közel 11 milliót adtak el.
  • nálunk immár 4,2 millió személyautó van forgalomban, ami nem csupán egy mobilitási igény, hanem egy lehetőség, amire tudatos kiskereskedelmi stratégiát lehet és kell is építeni.
  • Az elmúlt négy évben a Mol nem üzemanyag típusú értékesítései hatalmasat nőttek, amiből azt látják, hogy a fogyasztók nem csak tankolásra térnek be hozzájuk, hanem egyre inkább gasztro céllal is.

Más utat választott a Mol, mint a konkurensei

Máshol a kiskereskedelmi láncok költöznek be a töltőállomásokra, a Mol viszont éppen fordítva indult el: hot-dogjai már ott vannak a legnagyobb hazai diszkontlánc polcain.