Kiterjesztené a teljes budapesti hálózatára, illetve a főváros környéki Volán és HÉV-viszonylatokra a jelenleg a reptéri 100E buszon és az kisföldalatti vonalán elérhető érintésmentes kártyás fizetési – Pay&Go – e-jegy szolgáltatást a Budapesti Közlekedési Központ, de a Fővárosi Közgyűlés még nem tárgyalta a javaslatot – írta meg a Népszava.

Pedig az eddigi tapasztalatok szerint a rendszer jól vizsgázott a két budapesti próbajáraton néhány hónap alatt a fizetések 30 százaléka ezen keresztül történt.

Első körben a vonaljegyek esetében vezetnék be az új modellt, ami a metróvonalakon lenne elérhető.

  • A második körben ezt kiterjesztenék a buszokra és a trolikra,
  • 2028 harmadik negyedévében következnének a villamosok és az agglomerációs járatok, illetve ekkor lépnének be az új rendszerbe a bérletesek.
  • A negyedik körben az idő alapú termékeket vezetnék be, 
  • végül a HÉV-vonalakat is bevonnák.
  • Mindez később további termékekkel, mint például városkártyával egészülhetne ki.
  • 2032-re az eladott jegyek bérletek 90 százaléka e-jegy lehetne.

A bérlettel rendelkező ügyfelek bérletüket továbbra is a weben vagy a BudapestGO alkalmazásban tudják megvásárolni, de a bérlet az ő esetükben is az adott bankkártyához rendelődik hozzá. A BKK szerint ezzel jelentősen csökkenhetne a bliccelés, mert az utazási jogosultságot automatikusan visszajelzi a járművezetőknek az első ajtós felszállásoknál.

Az új e-jegyrendszer indításához egy központi, tranzakciókat feldolgozó informatikai rendszert vásárolna a BKK, de Vitézy Dávid a főváros közlekedési bizottságának elnöke további vizsgálatokat kért a projekt szakmai-technológia és finanszírozási, beszerzési szempontú előkészítése és sikeres megvalósítása érdekében.