2023-ban 8 százalékkal estek vissza a játékeladások értékben, 6 százalékkal darabszámban. A Circana piackutató cég jelentése szerint a vásárlók kevesebb játékot vásároltak, de az árakat is olcsóbb játékokra cserélték le. Hozzáteszik, az átlagos eladási ár 2 százalékkal csökkent a negyedik negyedévben.

A fogyasztók olcsóbb játékokat keresnek.

Juli Lennett, a Circana alelnöke és játékipari tanácsadója elmondta a CNN-nek, hogy az Egyesült Államok kiskereskedelmi piacának 78 százalékáról gyűjtik a nyilvántartási értékesítési adatokat. Felhívta a figyelmet arra, hogy

a világjárvány előtti időszakhoz, vagyis 2019-hez képest a játékipar továbbra is összességében 5,7 milliárd dolláros értékesítési növekedést ért el.

A Kereskedelmi Minisztérium adatai azt mutatják, hogy az inflációval kiigazított fogyasztói játékokra, játékokra és hobbikra fordított kiadások 2023 augusztusa óta havi szinten nőttek, beleértve a 2017 óta elért első pozitív havi decemberi nyereséget is.

Míg 2023 kihívásokkal teli év volt az amerikai játékipar számára, a négyéves összetett éves növekedési ráta továbbra is pozitív. A világjárvány során az iparág új fogyasztók beáramlását vonzotta, beleértve a felnőtteket is.

Az elmúlt évben arra tippeltem, hogy a COVID előtti normál szintre csökkenni fogunk

– mondta Lennett. A kormányzati adatokkal kapcsolatban azt mondta, nem tudni, mi tartozik a mért kategóriába, mert a Circana adatai nem tartalmazzák például az olyan termékeket, mint a kerékpárok és a videojátékok.

A Circana szerint a fogyasztók 2023-ban vásárolt játékok közül a Pokémon, a Barbie és a Squishmallows volt a három legkelendőbb márka tavaly. A cég 11 játék „szuperkategóriát” vizsgált, beleértve a babákat, plüssjátékokat, építőkészleteket, akciófigurákat, játékokat és rejtvényeket. Tavaly a 10 legkelendőbb márka közé a Star Wars, a Marvel, a Hot Wheels, a Fisher-Price, a LEGO Star Wars, a Disney Princess és a Melissa & Doug került.

 

 

 

Nemrég írtunk arról, hogy elérte az ötödik X-et a Playmobil, és a gazdasági nehézségekkel küzdő cég az első ötven év után stratégiát vált. Itt vannak a részletek >>>

Ennek ellenére az értékesítési turbulencia legalább egy jelentős szereplőt megviselt.

A Hasbro decemberben alkalmazottainak közel 20 százalékát, azaz több mint 1000 dolgozóját küldte el a játékvásárlások folyamatos visszaesése közepette. Tavaly sok háztartás küzdött az inflációval, ami még drágábbá tette a termékeket és a hozzájuk esetleg szükséges szolgáltatások kifizetését.

Ez viszont hatással volt a fogyasztói megtakarítások kimerülésére és a fogyasztói hitelkártya-tartozások növekedésére.

Más mutatók szerint az amerikai háztartások némi megkönnyebbüléssel zárták az évet: a bevételek és a bérek jelentősen nőttek az előző évhez képest, a fogyasztási kiadások pedig továbbra is fennmaradtak, ami hozzájárult a gazdaság növekedésének megőrzéséhez, és megszüntette a recessziós félelmeket.

Lennett rámutatott egy másik tényezőre, amely jelenleg a játékvásárlások vitathatatlanul legfontosabb demográfiai tényezőjét befolyásolja: a diákhitel visszafizetését és a millenniumi generáció problémáját.

A diákhitel kérdése a játékipar legnagyobb problémája. Ők a játékok nagy fogyasztói, mert kisgyermekeik vannak

– mondta Lennett.

Jon Copestake, az EY globális fogyasztói vezető elemzője is egyetértett ezzel, szerinte a diákhitel törlesztése a többi folyamatos kihívással együtt lenyomja a háztartások pénzügyeit. Hozzátette, a játékok a legkiválóbb diszkrecionális cikkek, és az első dolog, amit a fogyasztók visszafognak.

Robby Pettinato a Wild About Music, Inc., a Toy Joy anyavállalatának ügyvezető igazgatója elmondta, érzik a szülői vásárlási szokások változását. Mint mondta, csökkent azoknak a családoknak a száma, akik új játékot vásárolnak gyermekeiknek.

Ez nem azt jelenti, hogy a játékok iránti kereslet megszűnt, hanem hogy a fiatal szülő vásárlók is óvatosabbak lettek a költségvetésükkel kapcsolatban.

Pettinato ugyanakkor elmondta, hogy a Toy Joy üzlet „exponenciális” növekedést tapasztalt a fiatal millenniumi és Z generációs ügyfelek körében, akik olyan játékokat vásárolnak, amelyekkel kiegészíthetik gyűjteményüket, például akciófigurákat vagy más, a közösségi médiában felkapott játékkategóriákat.