Stella Li, a BYD ügyvezető alelnöke egy kínai sajtóeseményen jelentette be, hogy
a BYD magyarországi gyára 2026 második negyedévében kezdi meg a termelést.
A Bloomberg tudósítását idéző vg.hu felhívta a figyelmet, hogy az új időpont eltér a korábbi hivatalos becslésektől, amelyek 2025 végére tették a sorozatgyártás startját. Az üzem átadásának pontos időpontja és a termelés indításának részletei egyelőre nem ismertek, így kérdéses, hogy a gyár avatása és a termelés kezdete egybeesik-e.
A szegedi BYD-gyár indulása fontos a magyar gazdaság számára. Bár eleinte csak részkapacitással, évi 150 ezer elektromos autó gyártására áll be, ez már 0,5-0,7 százalékponttal növelheti a GDP-t. Ha az üzem teljes kapacitással működik, a hatás akár kétszer ekkora lehet. A debreceni BMW-gyár hozzáadott értéke hasonló nagyságrendű, és ha a gyárak közvetett hatásait - beszállítók, logisztika, helyi szolgáltatások - is figyelembe vesszük, a teljes gazdasági hatás a magyar GDP 1-1,5 százalékát teheti ki.