Az elmúlt években a diszkontpiacot szinte teljesen a Lidl, az Aldi és a Penny uralta, így alig maradt hely új szereplőknek. Most azonban a Pénzcentrum cikke szerint megérkezett a Brutál Diszkont nevű üzlethálózat, a boltok raktárszerűek, cserébe alacsony az ár, és funkcionális a választék. A cél: gyorsan be, gyorsan ki, és lehetőleg olcsón megúszni a napi bevásárlást reggel 6 és este 11 óra között.

A cég üzleti modellje, hogy közvetlenül, nagy tételben vásárolnak európai gyártóktól és forgalmazóktól. Így kikerülik a magyar nagykereskedőket, és márkás termékeket kínálnak lényegesen alacsonyabb áron, ez különösen igaz a háztartási vegyiáruka és a kozmetikumokra, amelyek az ismert bolti ár töredékéért kaphatók.

Bár a lánc még nem rendelkezik országos lefedettséggel, Budapesten már 15 üzletet működtetnek.

Ami viszont változik, az az árukészlet, a kínálat ugyanis beszerzésfüggő.

A hivatalos árbevételi adatok alapján a lánc 2024-ben kb. 4 milliárd forintos forgalmat bonyolított, ami ugyan még elmarad a Lidl több mint 1300 milliárdos, vagy az Aldi 518 milliárdos szintjétől. A fővárosban régóta jelen lévő G’Roby cégcsoport éves árbevétele 2,5–3 milliárd forint körül mozog.