A Bayerische Motoren Werke AG (BMW) keddi közleménye szerint a tavalyi eladások 6,5 százalékkal haladták meg a 2022. évit, a tavalyi negyedik negyedévben az értékesítés növekedése átlagot meghaladó, 10 százalék volt 718 ezer 800 járműre – számolt be róla a Reuters.
Tavaly a BMW márkájú autók eladása 7,3 százalékkal, 2,25 millióra, a MINI 0,9 százalékkal, 295 ezerre, a Rolls-Royce 0,2 százalékkal, 6032-re nőtt. Emellett 209 ezer motorkerékpárt is értékesített a cég, 3,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
A BMW teljesítette azt a célját, hogy a teljes forgalomban az elektromos járművek részarányát 15 százalékra növeli 2023-ban. A csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) eladása 74 százalékkal, 376 ezerre ugrott tavaly, idén több mint 500 ezer ilyen autót tervez értékesíteni a BMW.
A BMW az Egyesült Államokban 9,4 százalékkal, 395 700 autóra, Európában 7,5 százalékkal, 942 800-ra, Kínában pedig 4,2 százalékkal, 824 ezer 900-ra növelte eladásait.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Az évtized üzlete volt, ha ilyen autót vett - sok magyar örülhet, hogy bevállalta az egykor lenézett márkát
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
Dührohamot kapott a Tesla-vezér: 120 milliós bírság után az EU teljes megszüntetését követeli
Alig van beosztva néhány orvos decemberben a Szent Imre Kórházban
Hatalmas delegációt küld Orbán Viktor Moszkvába, Oroszországban is erről beszélnek
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz
Dráma a tengeren: csapdába esett az orosz szellemhajó teljes legénysége