A bankokat (többek között a Halifaxot, a Lloydsot és a Bank of Scotlandot) is érinti az internet működésében fellépő hiba – számolt be róla a BBC.

A Downdetector szerint a Lloyds, valamint leányvállalatai, a Halifax és a Bank of Scotland is több ezer bejelentést kapott a szolgáltatás kimaradásáról. Az ügyfelek arról számoltak be, hogy nem tudnak bejelentkezni online és mobilbanki alkalmazásaikba, és a közösségi médiában is vannak jelentések arról, hogy sokak kártyás fizetését elutasították – bár a BBC ezt nem tudta megerősíteni más forrásból.

Az nem ismert, hogy ez összefügg-e az Amazon Web Services (AWS) üzemszünetével, vagy külön problémáról van szó. A probléma azonban egy időben jelentekezett.

Frissítés: A Lloyds megerősítette, hogy az őt és leányvállalatait érintő üzemszünet összefüggésben áll a mai Amazon Web Services problémákkal. A vállalat a kellemetlenségekért elnézést kért, és jelezték, vizsgálják az ügyet.

Leállt a fél internet

Emlékeztetőül: az Amazon Web Services azt állítja – ők szolgáltatják az érintett szervereket, amelyekről elérhetjük a fent említett oldalakat –, hogy mérnökeik azonnal ráálltak az ügyre, amint észrevették a problémát, és „aktívan dolgoznak” a javításán és a kiváltó ok megtalálásán. 

A cég rendszeresen tesz közzé frissítéseket a szolgáltatás állapotáról, további információkat a hibáról szóló frissülő cikkünkben talál.