Úgy tűnik, hogy az Egyesült Államok tehetős vásárlói – legalábbis eddig – hajlandóak elfogadni az áremelkedéseket a divatos Birkenstock szandáloktól a Bugaboo babakocsikig terjedő, igényes termékekért, a kereskedelmi vámok és a másutt bevezetett nadrágszíj-szorítások hatása ellenére – írja a Reuters.
A német szandál- és klumpamárka, a Birkenstock megerősödött fogyasztói keresletet produkált, az amerikai kiskereskedők részéről kevés ellenállás volt tapasztalható a július eleji áremelés óta – mondta a vezérigazgató.
Miközben a márkák emelik az árakat, és csökkentik a költségeket, hogy enyhítsék az importált termékeikre kivetett magasabb amerikai vámok hatását, kulcsfontosságú kérdés, hogy a fogyasztók meddig mennek el a vásárlásokkal.
A Birkenstock, a Bugaboo, a Coach, a Ralph Lauren és a prémium kategóriás márkák egyelőre azt látják, hogy a tehetős fogyasztók eddig csak legyintenek az áremelésekre.
A július 1-jei, vámokra válaszul végrehajtott áremeléseket követően nem tapasztaltunk ellenlépéseket vagy lemondásokat – mondta Oliver Reichert, a Birkenstock vezérigazgatója. A német szandál- és klumpamárka, a Birkenstock megerősödött fogyasztói keresletet produkált, az amerikai kiskereskedők részéről kevés ellenállás volt tapasztalható a július eleji áremelés óta – tette hozzá.
A Procter & Gamble, a Tide mosószer gyártója, a magasabb jövedelmű fogyasztók körében a kiadások csökkentésének jeleiről számolt be, ami arra utal, hogy a vásárlók válogatósabbak lehetnek a vásárlásaikkal kapcsolatban.
A drága babafelszereléseket gyártó hollandiai Bugaboo májusban 50-300 dollárral emelte babakocsijai, etetőszékei és játékainak árát az amerikai vámok miatt, de a kiskereskedők ezt elfogadták, és továbbra is vásárolnak tőlük.
A Coach kézitáskák iránt továbbra is erős a kereslet, a márka az idén több mint 4,6 millió új vásárlót vonzott Észak-Amerikában, akik közül sokan Z generációsok és millenniumiak – mondta Joanne Kuvoiserat, a Tapestry vezérigazgatója. A Coach népszerű Tabby válltáskái 350 dollárért kaphatók, és a vámok nyomása ellenére is meg fogja tartani üzemi profitmarzsát, tette hozzá Kuvoiserat.
A Ralph Lauren eközben megemelte éves bevételi előrejelzését, mivel a vásárlók olyan termékeket vásároltak, mint a 398 dolláros Polo Bear pulóverek. A fogyasztók viselkedését azonban az elkövetkező hónapokban továbbra is nehéz megjósolni – hangsúlyozta Patrice Louvet vezérigazgató. Hozzátette, szorosan figyelni kell, hogyan reagálnak a fogyasztók a további áremelésekre.
Ezért kapunk sokkot az üzletekben, nem állt meg a drágulás
Júliusban 4,3 százalékos inflációt mért a KSH. Itt vannak a részletek >>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Remeghetünk 2026 miatt? A kétszámjegyű drágulás éve rúghatja ránk az ajtót jövőre
Már kimondhatjuk, egyre biztosabb, itt biztosan lesz hó karácsonykor
Friss V4-es adatsor – Csehország már célértéken belül, Magyarország még küzd
Magyar Péter: Kiállunk a fuvarozók mellett, elfogadhatatlan a brutális díjemelés
Brutális, hogy mi megy az osztrák határon a logisztikában
Eltörölnék a Brexitet a munkáspártiak
A fél ország újratervezett, irdatlan mennyiségben mozdultak meg állampapírpénzek
Ha ezt meglátja Orbán Viktor! Brüsszel még a karácsonyfát is elvinné a Karmelitából