Úgy tűnik, hogy az Egyesült Államok tehetős vásárlói – legalábbis eddig – hajlandóak elfogadni az áremelkedéseket a divatos Birkenstock szandáloktól a Bugaboo babakocsikig terjedő, igényes termékekért, a kereskedelmi vámok és a másutt bevezetett nadrágszíj-szorítások hatása ellenére – írja a Reuters.

A német szandál- és klumpamárka, a Birkenstock megerősödött fogyasztói keresletet produkált, az amerikai kiskereskedők részéről kevés ellenállás volt tapasztalható a július eleji áremelés óta – mondta a vezérigazgató.

Miközben a márkák emelik az árakat, és csökkentik a költségeket, hogy enyhítsék az importált termékeikre kivetett magasabb amerikai vámok hatását, kulcsfontosságú kérdés, hogy a fogyasztók meddig mennek el a vásárlásokkal.

A Birkenstock, a Bugaboo, a Coach, a Ralph Lauren és a prémium kategóriás márkák egyelőre azt látják, hogy a tehetős fogyasztók eddig csak legyintenek az áremelésekre.

A július 1-jei, vámokra válaszul végrehajtott áremeléseket követően nem tapasztaltunk ellenlépéseket vagy lemondásokat – mondta Oliver Reichert, a Birkenstock vezérigazgatója. A német szandál- és klumpamárka, a Birkenstock megerősödött fogyasztói keresletet produkált, az amerikai kiskereskedők részéről kevés ellenállás volt tapasztalható a július eleji áremelés óta – tette hozzá.

A Bank of America kimutatása szerint a közép- és felső jövedelműek többet költöttek hitelkártyájukkal júliusban, mint az előző év azonos hónapjában. Ezzel szemben a legalacsonyabb jövedelmi kategóriába tartozók költései stagnáltak. A bank szerint az amerikai fogyasztói kiadások összességében erősek maradhatnak, amennyiben a magasabb jövedelműek továbbra is költenek. A Bank of America szerint az alacsonyabb jövedelműek az összes amerikai fogyasztói kiadásnak mindössze 15 százalékát teszik ki.

A Procter & Gamble, a Tide mosószer gyártója, a magasabb jövedelmű fogyasztók körében a kiadások csökkentésének jeleiről számolt be, ami arra utal, hogy a vásárlók válogatósabbak lehetnek a vásárlásaikkal kapcsolatban.

A drága babafelszereléseket gyártó hollandiai Bugaboo májusban 50-300 dollárral emelte babakocsijai, etetőszékei és játékainak árát az amerikai vámok miatt, de a kiskereskedők ezt elfogadták, és továbbra is vásárolnak tőlük.

A Coach kézitáskák iránt továbbra is erős a kereslet, a márka az idén több mint 4,6 millió új vásárlót vonzott Észak-Amerikában, akik közül sokan Z generációsok és millenniumiak – mondta Joanne Kuvoiserat, a Tapestry vezérigazgatója. A Coach népszerű Tabby válltáskái 350 dollárért kaphatók, és a vámok nyomása ellenére is meg fogja tartani üzemi profitmarzsát, tette hozzá Kuvoiserat.

A Ralph Lauren eközben megemelte éves bevételi előrejelzését, mivel a vásárlók olyan termékeket vásároltak, mint a 398 dolláros Polo Bear pulóverek. A fogyasztók viselkedését azonban az elkövetkező hónapokban továbbra is nehéz megjósolni – hangsúlyozta Patrice Louvet vezérigazgató. Hozzátette, szorosan figyelni kell, hogyan reagálnak a fogyasztók a további áremelésekre.

Ezért kapunk sokkot az üzletekben, nem állt meg a drágulás

Júliusban 4,3 százalékos inflációt mért a KSH. Itt vannak a részletek >>>