Kína kivitele minimálisan nőtt, behozatala erőteljesebben csökkent az idei első három hónapban éves összevetésben.
Szerző(k): Varga CsengeAz idén januárban a kivitel volumene 9, a behozatalé 11 százalékkal nagyobb volt az előző év azonos időszakinál. A passzívum 413 millió euró volt, az egyenleg 170 millió euróval romlott az egy évvel korábbihoz képest – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adataiból.
Szerző(k): Varga CsengeNagy-Britannia csatlakozik a csendes-óceáni szabadkereskedelmi szerveződéshez, és még az idén a csoport tagjává válhat. A szigetország az unióból való kilépés után érezte szükségét a csatlakozásnak.
Szerző(k): Varga CsengeA kormány azzal a céllal, hogy leszorítsa az inflációt, létrehozta az online árfigyelő rendszert előkészítő munkacsoportot. A fő cél, hogy 2023 végére egyszámjegyűre csökkentsék az inflációt.
Szerző(k): Varga CsengeAz idei első félévre a világkereskedelemi forgalom stagnálását jelzik előre, de összességében mégis jó évre számíthatunk. Az emberek szinte válságállók lettek.
Szerző(k): Varga CsengeHanyatlott a vízi szállítás a háború és az aszály miatt tavaly, de csökkent a közúti és vasúti fuvarozás is, kizárólag az intermodális forgalom nőtt.
Szerző(k): Varga CsengeLondoni pénzügyi elemzők legfrissebb előrejelzése szerint várhatóan csökken 2023-ban a világkereskedelmi áruforgalom értéke, elsősorban az amerikai és az európai import valószínűsíthető visszaesése miatt.
Szerző(k): Horváth TiborA Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér okozta problémákat kívánja felmérni egy kérdőívvel az LMP, a párt szerint évek óta a főváros szinte minden területéről érkeznek panaszok az elviselhetetlen zaj miatt. A reptér forgalma mára a többszörösére nőtt a korábban tervezettnek. A kormány szándékosan fejleszti a dél-budapesti régiót a nemzetközi árulogisztika igényeinek megfelelően - mondta Bakos Bernadett LMP-s képviselő sajtótájékoztatóján.
Szerző(k): Domokos ErikaA régi szép időkben, amikor még az Egyesült Királyság az Európai Unió tagállama volt, zavartalanul folyt a hét minden napjának mind a 24 órájában a szigetország és a kontinens közötti élelmiszer-kereskedelem. A brexit határt létesített a La Manche csatornán, aminek eredményeként a brit kivitel bonyolultabbá vált. A behozatal csak azért úszta meg ezt, mert a londoni kormány egyelőre nem változtatott a korábbi importszabályokon.
Szerző(k): Komócsin Sándor