K-alakú válság érte el a magyar médiapiacot a 2020-as koronavírus-járvánnyal, vagyis egyszerre vannak nagy nyertesek és vesztesek. A tévé újra erőt mutat, a piac három szereplőnél koncentrálódik, a globális platformok pedig előretörnek.
Szerző(k): Szabó DánielAz egy éve tartó koronavírus-járvány és a gazdasági válság hatására a magyarországi médiapiacon egy K-alakú válság bontakozik ki, ahol a nyertesek és vesztesek közt egyre nyílik az olló - derül ki a Whitereport friss elemzéséből.
Szerző(k): Domokos LászlóA járványhelyzet okozta megnövekedett képernyőfogyasztás újabb fordulatot hozott az amúgy is folyamatos változásban levő magyarországi reklámpiac számára. Már a kampánytervezésben is érdemes a reklámpiacnak a kisebb költségvetést igénylő, de heti szinten gyakorlatilag azonos sokaságot elérő online hirdetések felé fordulnia. Az új trend az, hogy már nem médiatípusok alapján kell választaniuk a piaci szereplőknek – a képernyők egyre közelebb kerülnek egymáshoz a reklámkampányok szempontjából is.
Szerző(k): Szabó DánielHárompólusúvá vált a magyarországi médiapiac a bevételek eloszlása alapján 2018-ban, a trend idén folytatódik. A médiaköltések legnagyobb része kvázi egyetlen piaci szereplőnél koncentrálódik, a kormányközeli médiumokat összefogó Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványnál. A második legnagyobb bevételt az olyan globális szereplők teszik el, mint a Facebook és a Google. A harmadik piaci tömb pedig a hagyományos független kiadóké, ügynökségeké - az utóbbiak azzal szembesülnek, hogy sokan vannak az eszkimók, de egyre kevesebb a fóka.
Szerző(k): Szabó Dániel