mobilitás

04.
28.
12:34
A szülőkön csattan az ostor: drágul a gyermekgondozás

A szülőkön csattan az ostor: drágul a gyermekgondozás

Pénteken összeült a szegedi közgyűlés, hogy döntsön a gyerekek gondozásának díjszabásáról. Újabb áremeléseket fogadott el a baloldali többség, ami a szülők pénztárcáját tovább terheli. Két lépcsőben, szeptembertől, illetve 2024 elejétől emelik a bölcsődékben fizetendő gondozási díjakat.

Szerző(k): Varga Csenge
04.
26.
20:47
A 2023-ban értékesített autók közel ötöde elektromos lesz

A 2023-ban értékesített autók közel ötöde elektromos lesz

Az elektromos autók globális eladásai újabb rekordot érnek el az idén, részarányban pedig megközelítik az összes autóértékesítés ötödét az IEA nemzetközi energiaügynökség "Global Electric Vehicle Outlook" kiadványa szerint.

Szerző(k): Economx
04.
09.
07:02
Sok az olyan állás, ami már a kutyának sem kell

Sok az olyan állás, ami már a kutyának sem kell

A járvány a munkaerőhiányra is hatással volt: a betöltetlen álláshelyek ma már nem azért maradnak tartósan üresen, mert nincs megfelelően képzett munkavállaló ezek betöltésére, hanem azért, mert az alacsony fizetek és a rossz munkakörülmények senkinek sem kellenek. Az adatok azt mutatják, hogy a képzettséget nem igénylő területeken nőtt, a tisztességesen megfizetett pozíciókban nem változott, vagy csökkent a munkaerőhiány.

Szerző(k): Nagy Kristóf
03.
06.
07:30
Mától nem csak az üzemanyagárakban ver szinte mindenkit Budapest

Mától nem csak az üzemanyagárakban ver szinte mindenkit Budapest

Az alapdíj a budapesti taxik hétfői drágulásával a korábbi 1000-ről 1100 forintra, a kilométerdíj 400-ról 440-re, a percdíj pedig 100 forintról 110 forintra nőtt.

Szerző(k): Economx
03.
05.
08:56
Mobil autótöltő-állomással fesztiválozna egy magyar cég

Mobil autótöltő-állomással fesztiválozna egy magyar cég

CONTe-GO néven mobil és moduláris elektromosgépjármű-töltőállomást mutattak be Székesfehérváron. Az ázsiaiakkal nem tudnak versenyezni, de Európát bevennék vele. Olyan nagy forgalmú helyekre vagy rendezvényekre szánják, ahol nincs, és belátható időn belül nem is lesz telepített állomás.

Szerző(k): Hegedűs Szabolcs
03.
04.
12:53
Évi 7500 kilométer alatt semmi értelme kocsit tartani

Évi 7500 kilométer alatt semmi értelme kocsit tartani

A vállalatok a carsharing (megosztott autó hozzáférés) alkalmazásával nemcsak a környezetvédelmet támogathatják, csökkenthetik költségeiket is, illetve cafeteriaelemként olyan dolgozóknak is lehetővé tehetik az autóhasználatot, aki egyébként nem jogosultak rá – olvasható a Jövő Mobilitása Szövetség elemzésében.

Szerző(k): Economx
02.
05.
07:24
Hogy mi lassítja egy zöldebb autózási modell terjedését? Az a fránya parkolás!

Hogy mi lassítja egy zöldebb autózási modell terjedését? Az a fránya parkolás!

Az autómegosztás egyre népszerűbb szolgáltatás Magyarországon mind a magán-, mind a céges felhasználók körében, egyre többen látják meg benne a költségcsökkentési és fenntarthatósági lehetőségeket. A terjedésnek azonban egyelőre komoly kerékkötője a parkolás és az azzal kapcsolatos nehézségek: a kizárólag lakossági engedéllyel használható közterületi parkolók, valamint a dedikált carsharing parkolók hiánya.

Szerző(k): Csernik-Varga Adrienn
11.
29.
08:14
A biciklizéshez is ajánlott a téli gumi

A biciklizéshez is ajánlott a téli gumi

Mivel a mikromobilitási eszközök használata télen is előnyös, a Jövő Mobilitása Szövetség több biztonsági tanácsot is ad a kerékpárral és rollerrel közlekedőknek: így például a csúszós aszfalton a téli gumi használatát ajánlja, illetve az akkumulátorok megfelelő töltését.

Szerző(k): Economx
10.
27.
07:08
Újra kell gondolniuk a munkáltatóknak a dolgozók béren kívüli juttatásait

Újra kell gondolniuk a munkáltatóknak a dolgozók béren kívüli juttatásait

Egyre jobban félnek a dolgozók a munkahelyük megszűnésétől, de egyre inkább hajlandók költözni is a magyar munkavállalók egy jobb állásért. Mindez pedig nyomást helyez a cégekre, hogy olyan juttatásrendszereket dolgozzanak ki, amelyeket az emberek értékelnek is, mert ez egyszerre segíthet a toborzásban és a meglévő munkavállalók megtartásában.

Szerző(k): Szabó Dániel
04.
02.
13:15
A magyar autósok többsége nehezen tudja elképzelni az életét kocsija nélkül

A magyar autósok többsége nehezen tudja elképzelni az életét kocsija nélkül

Magyarországon a mobilitás legfontosabb eszköze továbbra is az autó, a magyar autósok csaknem kétharmada nem tudja kocsi nélkül elképzelni az életét a Robert Bosch Kft. megbízásából az autóhasználati szokásokról és az elektromobilitásról készült felmérés szerint.

Szerző(k): Tér Diána