A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztéső (MKIF) Zrt. közösségi oldalára feltöltött beszámolója szerint
az új gyalogos-kerékpáros híd építésénél, Velencénél befejeződött a munkaterület körülhatárolása, az előzetes földmunka, a cölöpözés, vízközműkiváltás, lőszermentesítés és régészeti feltárás.
- A jó idő beköszöntével megkezdődhetett a következő szakasz: a szerkezetépítési, az út- és vízépítési munka, illetve az előregyártó üzemben az acélszerkezet szerelése, korrózióvédelem;
- a nyári hónapokban a burkolási és vízelvezetési munkák is megkezdődnek.
A Magyar Építők emlékeztet, hogy márciusban rajtolt el a komplex hídbontási-hídépítési projekt az M7-es autópálya felett, közvetlenül ott, ahol a pálya a Velencei-tó közelében fut.
A jelenlegi, 3 méter széles, 9 százalékos emelkedővel épült hídtól, a Balaton irányába eltolva, nagyjából 20 méterre épül fel az új hídszerkezet, mely az eddiginél szélesebb, 4,5 méteres és enyhébb, 5 százalékos úgynevezett hosszesésű lesz.
A régi helyett tehát új híd készül, mivel a még az építkezés előkészítési feladatai előtt elvégzett műszaki vizsgálatok szerint a régi felújítása drágább lenne, mint egy új megépítése. A szerkezet műszaki állapotán túl az is az elbontása mellett szólt, hogy az M7-es autópálya 2027-ben induló bővítése után a kiszélesített pálya már nem férne el alatta.
A most épülő új műtárgy, az M7 fejlesztési igényeihez igazodva épül meg, és várhatóan az idei év végére készül el.
A híd terveit a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt. készítette el.