A hazai traffipaxok működéséről sok tévhit kering, pedig a fix és mobil sebességmérők rendkívül pontosan dolgoznak – derült ki Dívány összefoglalójából a delmagyar.hu és a vezess.hu közös felmérése alapján.
A kutatás szerint a radarok elhelyezkedése és dőlésszöge határozza meg, hogy milyen távolságból mérnek precízen.
A fixen telepített eszközök általában 6,5 méteres magasságban működnek, és 10–25 fokos szögben rögzítik az adatokat, a legpontosabban a 3-20 méterre haladó járművek sebességét.
Nem véletlen, hogy a figyelmeztető táblákat 40-70 méterre helyezik ki.
A közvélekedéssel ellentétben a radarokat sem az eső, sem a köd, sem az éjszakai sötét nem zavarja, így mindig megbízhatóan mérnek.
A rendőrség ráadásul nemcsak fix, hanem mobil traffipaxokat és traffiboxokat is bevet, utóbbiak között pedig olyanok is akadnak, amelyek nem folyamatosan működnek. A szakértők szerint egyetlen biztos módszer van arra, hogy elkerüljük a bírságot: mindig tartsuk be a sebességkorlátozást.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Az évtized üzlete volt, ha ilyen autót vett - sok magyar örülhet, hogy bevállalta az egykor lenézett márkát
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
Dührohamot kapott a Tesla-vezér: 120 milliós bírság után az EU teljes megszüntetését követeli
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Dráma a tengeren: csapdába esett az orosz szellemhajó teljes legénysége
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz
Alig van beosztva néhány orvos decemberben a Szent Imre Kórházban
Magyarországon nem jó betegnek lenni: riasztó adatok az egészségügyről