A biztosítótársaságok beszámolói szerint az utóbbi időben a repülőjáratok késései miatt
megugrott a repülőutas kárbejelentések száma.
Kapcsolódó
Bank360.hu körkérdése szerint
- az Allianznál,
- a Genertelnél is van növekedés,
- a Generali csoporthoz tartozó Európai Utazási Biztosítónál (EUB) 25 százalékos esetszám-emelkedést mértek,
- az Unionnál pedig arra számítanak, hogy az elmúlt napok eseményei miatt 1-2 hét múlva fognak tetőzni az ilyen jellegű kártérítési igények.
A jogszabályok szerint a légitársaság köteles kártalanítani utasait
- a három órát meghaladó késésnél,
- járattörlés esetén,
- vagy ha az utas túlfoglalás miatt nem fér fel a gépre, és erről írásos jegyzőkönyve van,
feltéve,
hogy a járat az Európai Unió (EU), valamint Izland, Norvégia és Svájc valamelyik repülőteréről indul, illetve, hogy az adott repülőjáratot az EU-ba vagy az említett három országba tartozó légitársaság üzemelteti, a kártérítést az út hosszától függően 200-400-600 eurót jelenthet.
A kártalanítás összegének kifizetése viszont nem automatikus, az utasnak külön igényt kell ehhez benyújtania a légitársasághoz.
Az utasbiztosítások abban tudnak segíteni, hogy a biztosítók átveszik ezt a terhet az utastól, és ők vasalják be a kártérítés összegét a légi cégektől - derül ki a szakportál összeállításából, amely arra is figyelmeztet, hogy a repülővel utazóknak olyan utasbiztosítást érdemes kötniük, ami a repüléssel kapcsolatos problémákra, károkra nagyobb védelmet nyújt.
A légitársaságtól elvárt kártérítés összegét ugyan jellemzően nem fizetik ki a biztosítók,
más, a késéssel, törléssel kapcsolatos kiadást vagy az extra költséget viszont megtérítenek számla ellenében, például ha a gép nem a tervezett, hanem egy másik repülőtéren száll le.
Ennek van egy limitje minden biztosítási csomagban, amely a késés időtartamától is változhat, általában 10 ezertől 50-60 ezer forintig terjed az utasonként visszaigényelhető összeg.
Ebbe beletartozhatnak
- a sürgősségi vásárlások, például tisztálkodószerek, étel, ital,
- repülőtéri transzferek,
- taxi;
- szintén számla ellenében fizeti ki a biztosító a poggyászkésésből fakadó károkat.
Ha egyáltalán nem érkezik meg a poggyász, vagyis lopáskár történik, akkor is térít a biztosító, ilyenkor magasabb a kártérítés összege.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Békekörútra indul a kormányfő, az EU minden tagját csatasorba állítaná

Elítéltek Schobert Norbertet, csak most jönnek a százmilliós kártérítési perek

Másfél évtizedes béklyóban: ez aggasztja leginkább a magyar nőket

Áll a bál Németországban: lelepleződtek a Merkel-éra sötét titkai

Brutális veszélyben vagyunk, egyre több daganatos megbetegedés jöhet
Leó pápa olyat tett, amire még Ferenc pápa sem volt képes

Annyira kínos lett Elon Musk, hogy minden Teslát eladott az építőipari óriás

Új nevet kaphat az iPhone? Váratlan fordulat történt

Indul az összeírás, bármikor kopogtathatnak
